Covid-19 jak „wehikuł czasu”. Nakręcił rynek urządzeń smart

Pandemia koronawirusa nakręciła rynek gadżetów typu smart. Jedna trzecia respondentów „przytłoczona” – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Publikacja: 13.06.2021 22:45

Smartwatche Facebooka mogą się okazać groźnym rywalem dla dominującego na tym rynku Apple.

Smartwatche Facebooka mogą się okazać groźnym rywalem dla dominującego na tym rynku Apple.

Foto: Bloomberg

Pandemia zwiększyła wykorzystanie gadżetów w przeciętnym amerykańskim gospodarstwie domowym do 25 podłączonych urządzeń, w tym laptopów, smartfonów, urządzeń do przesyłania strumieniowego, inteligentnych telewizorów, słuchawek i konsol do gier.

Przeciętny amerykański dom stał się centrum aktywności, w którym dzieci uczą się i grają w gry online, a dorośli pracują w domu, odbywają rozmowy wideo, robią zakupy online i wirtualnie przeprowadzają wizyty u lekarza.

CZYTAJ TAKŻE: Przełomowy smartwatch Facebooka z odłączanymi kamerami

„Początek pandemii Covid-19 był jak wehikuł czasu, który nagle pchnął nas o dziesiątki lat w przyszłość” – powiedział Reuterowi Paul Silverglate, wiceprezes firmy doradczej Deloitte. „Zmienił się sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z naszymi podłączonymi do internetu urządzeniami, ostatecznie pomagając konsumentom, świadczeniodawcom opieki zdrowotnej, specjalistom w dziedzinie edukacji, innowatorom technologii i innym osobom adaptować się, wprowadzać innowacje i rozwijać się w codziennym życiu” – powiedział.

Co ciekawe, sprawność fizyczna pojawiła się jako kluczowy temat w ankiecie Deloitte, w której 58 proc. gospodarstw domowych posiada smartwatch lub monitor fitness, a 14 proc. właścicieli urządzeń kupiło swoje gadżety fitness po wybuchu pandemii.

Około 55 proc. uczestników ankiety zadeklarowało, że używa swoich gadżetów do mierzenia kroków podczas marszu i wyników sportowych, śledzenia zdrowia serca oraz monitorowania snu i spożywanych kalorii.

Jednocześnie aż jedna trzecia respondentów przyznała, że czuje się przytłoczona urządzeniami i subskrypcjami, którymi muszą zarządzać.

Pandemia zwiększyła wykorzystanie gadżetów w przeciętnym amerykańskim gospodarstwie domowym do 25 podłączonych urządzeń, w tym laptopów, smartfonów, urządzeń do przesyłania strumieniowego, inteligentnych telewizorów, słuchawek i konsol do gier.

Przeciętny amerykański dom stał się centrum aktywności, w którym dzieci uczą się i grają w gry online, a dorośli pracują w domu, odbywają rozmowy wideo, robią zakupy online i wirtualnie przeprowadzają wizyty u lekarza.

Gadżety
Samsung szykuje bat na iPhone'a? To będzie starcie gigantów
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Gadżety
Wielki sukces inteligentnych pierścieni. Tę technologię pokochały gwiazdy
Gadżety
Pielucha dla heavymetalowców wyprzedała się w 24 godziny. Idealna na koncert
Gadżety
Ekran na całą ścianę. Jak telewizory XXL podbijają polskie domy
Gadżety
Gdzie na zakupy w Cyber Monday? Polacy ruszyli po gadżety czy wyjazdy turystyczne