Reklama
Rozwiń

Apple: „czarny charakter” w filmie nie może mieć iPhone`a

Koncern Apple nie chce, by złe postaci w filmach używały jego sprzętu. Bo to źle wpływa na jego wizerunek.

Publikacja: 29.02.2020 22:50

Apple: „czarny charakter” w filmie nie może mieć iPhone`a

Foto: AFP

Reżyser „Ostatniego Jedi”, serialu „Breaking Bad” oraz kryminału „Na noże” Rian Johnson zdradził w wywiadzie dla magazynu „Vanity Fair”, że amerykański koncern nie zgadza się, by tzw. czarne charaktery używały w filmach jego sprzętu.

Apple generalnie bardzo chętnie pozwala na lokowanie swoich produktów w filmach. Nie wszyscy jednak mogą ich używać. Jeśli jakaś postać okazuje się nawet na samym końcu filmu złoczyńcą, to nie będzie używała żadnego sprzętu z logo Apple.

CZYTAJ TAKŻE: Apple mocno poturbowany przez koronawirusa

– Apple… pozwolą ci użyć iPhone’a w filmach, ale – to bardzo ważne, jeżeli oglądasz filmy z zagadkami – źli bohaterowie nie mogą mieć iPhone’a przed kamerą – powiedział Johnson w wywiadzie.

Koncern od dawna kontroluje w jakim kontekście prezentowane są ich produkty. Niemal 20 lat temu magazyn „Wired” napisał, że złoczyńcy w serialu „24 godziny” zawsze używają PC-tów, a pozytywni bohaterowie zawsze maców. Zapewne dlatego też wszyscy bohaterowie serialu HBO „Sukcesja” używają sprzętów Samsunga.

CZYTAJ TAKŻE: Apple żąda wycofania książki Sadowskiego. Rękopis ma być zniszczony

W zeszłym roku dziennik „The New York Times” napisał, że koncern Apple jest zaniepokojony, w jakim kontekście są pokazywane jego produkty. Było to jeszcze przed uruchomieniem usługi streamingowej AppleTV+ – przypomina portal theverge.com.

Gadżety
Wielki sukces inteligentnych pierścieni. Tę technologię pokochały gwiazdy
Gadżety
Pielucha dla heavymetalowców wyprzedała się w 24 godziny. Idealna na koncert
Gadżety
Ekran na całą ścianę. Jak telewizory XXL podbijają polskie domy
Gadżety
Gdzie na zakupy w Cyber Monday? Polacy ruszyli po gadżety czy wyjazdy turystyczne
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gadżety
Polacy ruszyli na Black Friday. Gdzie i na jakie promocje można liczyć? Na co uważać?
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku