Niemcy idą na wojnę z Facebookiem. Ma „wirtualny monopol”

Bloomberg

Berlin chce przełamać dominację koncernu stworzonego przez Marka Zuckerberga. Niemieckiemu urzędowi antymonopolowemu (Bundeskartellamt) nie spodobało się, jak Facebook zbiera dane o użytkownikach mediów społecznościowych.

W czwartek urzędnicy ogłosili, że gigant nadużywa swojego „wirtualnego monopolu w social mediach” poprzez zbieranie informacji z Instagrama, WhatsAppa i innych serwisów partnerskich. To daje koncernowi przewagę w budowaniu unikalnego profilu poszczególnych użytkowników Facebooka, a w konsekwencji firma Zuckerberga uzyskuje większą siłę rynkową – twierdzi Bundeskartellamt.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook łączy usługi komunikacyjne Instagrama, WhatsAppa i Messengera

Urząd antymonopolowy w oświadczeniu podał, że FB ma opracować rozwiązanie tego problemu. Koncern zamierza odwołać się od decyzji Bundeskartellamt.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Firma z Katowic stworzyła piłkarską wersję Booking.com

Footballcode.eu wpadł na innowacyjny pomysł na biznes – opracował bazę polskich obiektów sportowych i ...

Moskwa oskarża Apple o nieuczciwe praktyki wobec rosyjskiej firmy

Rosyjska Federalna Służba Antymonopolowa (FAS) przygląda się sprawie zgłoszonej przez rodzimą i znaną na ...

Bruksela bierze się za cyfrowych gigantów

Komisja Europejska przedstawiła kluczowe dla rynku internetowego dwa nowe akty prawne: o rynku cyfrowym ...

Naukowcy stworzyli miniaturowy statek kosmiczny z serialu „Star Trek”

Naukowcy z holenderskiego uniwersytetu w Lejdzie wydrukowali w 3D miniaturową wersję statku kosmicznego Discovery ...

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

30 proc. firm z sektora MŚP stwierdziło, że incydenty naruszenia bezpieczeństwa kosztowały je mniej ...

Wojna internetowych telewizji. Po Apple TV Plus rusza Disney Plus

Pękł worek z nowymi serwisami strumieniującymi filmy i seriale w internetowej sieci. Zagrożona jest ...