Uber zaskakuje. Wprowadzi usługi w abonamencie

Bloomberg

Amerykański startup, który zrewolucjonizował branżę przewozową i sposób poruszania się po mieście, szykuje się kolejny krok, który może wpłynąć na rynkowy układ sił. Firma da bowiem użytkownikom dostęp do wszystkich swoich usług w ramach miesięcznej subskrypcji.

To oznacza, że po opłaceniu abonamentu klienci zyskają dostęp do wliczonych w pakiet: dostaw jedzenia w ramach oferty Uber Eats, przejazdów autami Ubera, a także rowerami i hulajnogami Jump.

Czytaj także: Czas odcinać kupony od sukcesu. Współzałożyciel Ubera kupuje rezydencje

Abonament kosztuje 24,99 dol. miesięcznie. Uber rozpoczął już pilotaż tej formuły w San Francisco i Chicago. W ramach nowego projektu testowane są jednak różne rozwiązania. Jedno zakłada, że użytkownicy zyskują zniżki na przejazdy autami, a także określoną liczbę darmowych dostaw Uber Eats i wypożyczeń rowerów oraz hulajnóg.

– Od zamawiania posiłków po przejazdy – zawsze staraliśmy się, by Uber był rozwiązaniem, które zaspokoi nasze codzienne potrzeby – tak skomentował tę strategiczną zmianę w formule działania rzecznik Ubera, cytowany przez serwis TechCrunch.

Czytaj także: Miejska sieć lotnicza i jedzenie z drona. Uber szykuje rewolucję

Pierwsze testy ruszyły w październiku. Wybrani użytkownicy, w zamian za miesięczną subskrypcję, otrzymywali zniżki na podróże z Uberem. Amerykański gigant nie jest jednak jedynym w tej branży, który przechodzi do formuły abonamentowej. Wcześniej na podobne kroki zdecydował się jego główny rywal – Lyft. Firma ta wdrożyła usługę All-Access (z ang. dostęp do wszystkiego), która działa na zbliżonej zasadzie. Eksperci wskazują, że przechodzenie z czasem przez firmy oferujące usługi w formule płacenia dokładnie za to z czego korzystają na terminowe subskrypcje, to scenariusz, o którym mówiło się od dawna. Taki sposób wynajmu swoich elektrycznych hulajnóg miejskich testuje w USA np. Bird.

Uber, jako platforma multimodalna, ma szansę zdobyć dzięki abonamentom grono wiernych i zaangażowanych (czytaj: wydających więcej) użytkowników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Disney zmienia logo 20th Century Fox. Złe skojarzenia

Należące do Disneya znane studio filmowe 20th Century Fox wyrzuca słowo „Fox” ze swojej ...

Wyłapywał imigrantów z Meksyku, teraz pomoże Royal Navy

Startup 30-letniego milionera Palmera Luckeya pomoże brytyjskiej Marynarce Wojennej. Sztuczna Inteligencja i autonomiczne pojazdy mają ...

Królowie dezinformacji o Covid-19. Czas na „mądrości”… Madonny

Madonna stała się „ofiarą” nowej, restrykcyjnej polityki Instagrama. Platforma, należąca do Facebooka, postanowiła rozprawiać ...

Cyberprzestępcy w wakacje nie próżnują

Liczba ataków rośnie 
w tempie dwucyfrowym. Szczególnie łatwo można stać się ofiarą hakerów latem. ...

Skrzynie z łupami zakazane? Chodzi o miliardy dolarów

Mikropłatności dokonywane w grach to dla producentów żyła złota. Część takich rozwiązań ma jednak ...