Youtuberzy zarobią na koronawirusie

Bloomberg

YouTube umożliwi monetyzację treści związanych z koronawirusem. Gigant znosi dotychczasowe ograniczenia dla materiałów dotyczących COVID-19.

Wcześniej taka tematyka klasyfikowana była przez serwis jako treści „wrażliwe” – w efekcie twórcy nie mogli zarabiać na takim wideo. Owa polityka nie miała na celu jednak ograniczać działań youtuberów, lecz ochronę reklamodawców przed publikacją ich ogłoszeń przy okazji materiałów o negatywnym wydźwięku, czy dotyczących tragicznych zdarzeń.

– Oczywistym jest, że obecnie koronawirus stał się ważnym elementem codziennej konwersacji – podkreśla Susan Wojcicki, prezes YouTube’a.

CZYTAJ TAKŻE: Na Facebooku i YouTube czają się reklamy – pułapki

Koronawirus to dziś główne hasło wpisywane w wyszukiwarki internetowe, a także na YouTubie. Podobne ograniczenia, które wprowadzono kilkanaście dni temu, planuje znieść również Twitter.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Flickr zaczyna kasować zdjęcia użytkowników

Serwis Flickr zaczął kasować zdjęcia. Serwis wprowadza limit zdjęć możliwych do trzymania bezpłatnie na ...

Szklaneczka whisky od sztucznej inteligencji

Szwedzka destylarnia Mackmyra skorzystała z pomocy Microsoftu oraz fińskiej firmy technologicznej Fourkind, by skomponować ...

Polska gra rozpętała światową burzę. Jest blokowana

Gra polskiego studia zbiera dobre opinie, ale twórcy mają potężny problem z jej promocją. ...

Apple wielkim wygranym Dnia Singla

Amerykański gigant sprzedał najwięcej smartfonów na platformach grupy Alibaba, bijąc chińskie marki Huawei i ...

Świat rezygnuje z Zooma. W Polsce to potentat

Kolejne kraje, firmy i instytucje za granicą zakazują stosowania kontrowersyjnej aplikacji do wideokonferencji. Chodzi ...

Właściciel Aliexpress zadebiutuje wkrótce w Hongkongu

Chiński gigant handlu internetowego Alibaba, do którego należy m.in. serwis zakupowy AliExpress, zadebiutuje 26 ...