Airbnb chce wejść na giełdę. Silne odbicie w turystyce

Gabby Jones/Bloomberg

Popularna platforma z pokojami na wynajem dla turystów ma w ciągu dwóch tygodni złożyć dokumenty wymagane do oferty publicznej.

Według informatorów agencji Bloomberg, Airbnb mogłaby przeprowadzić ofertę w czwartym kwartale 2020 r. W wejściu na giełdę pomagać mają tej spółce Morgan Stanley i Goldman Sachs.

Wcześniej dziennik „The Wall Street Journal” donosił, że Airbnb złoży potrzebne dokumenty w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) prawdopodobnie pod koniec sierpnia. Brian Chesky, prezes Airbnb, początkowo planował debiut giełdowy już na marzec, ale plany pokrzyżowała mu pandemia Covid-19.

CZYTAJ TAKŻE: Polski minister finansów idzie na wojnę z Airbnb

Pandemia mocno uderzyła w biznes Airbnb. Spółka donosiła, że wartość rezerwacji odwołanych w kwietniu sięgnęła 1 mld dol. Rezerwacje spadły ogółem o 90 proc. r./r. a Airbnb ogłosiła redukcję zatrudnienia o 25 proc. Wycena Airbnb spadła z 31 mld dol. do 18 mld dol. Poważne problemy miały wówczas również inne platformy takie jak TripAdvisor i Booking.com.

Już w maju doszło jednak do odbicia a w pierwszych dwóch tygodniach czerwca liczba rezerwacji w USA była nieco większa niż w podobnym okresie zeszłego roku. To, że Airbnb znów może się szykować do oferty publicznej świadczy o tym, że widzi ona nadzieję na dalsze ożywienie w globalnej branży turystycznej, które da o sobie mocniej znać wraz z końcem pandemii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Policyjne algorytmy to rasiści. Stygmatyzują na całe życie

Programy służące do wychwytywania niebezpiecznych sytuacji na przykład z kamer monitoringu zazwyczaj wybierają na ...

Producenci gier zarabiają na koronawirusie. Ale na giełdach rzeź

Od poniedziałku łączne wyceny giełdowych studiów stopniały o 3 miliardy złotych. Przedstawiciele firm twierdzą, ...

Smartwatch na prezent – na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Korzystanie ze smartwatcha jest coraz popularniejsze. Zegarek tego typu po połączeniu ze smartfonem za ...

Polska liderem w e-handlu. Dwukrotny wzrost zamówień

Pandemia sprawiła, że kanał e-commerce nad Wisłą nabrał dodatkowego napędu. Popyt na zakupy internetowe ...

Uber zaskakuje. Wprowadzi usługi w abonamencie

Amerykański startup, który zrewolucjonizował branżę przewozową i sposób poruszania się po mieście, szykuje się ...