Reklama
Rozwiń
Reklama

Chiny przykręcają śrubę koncernom. Chcą wrażliwych danych

Chiński rząd chce, by krajowe koncerny technologiczne takie jak Ant Group, Tencent i JD.com dzieliły się z nim informacjami dotyczącymi pożyczek udzielanych klientom – donosi agencja Reuters. Oficjalnie ma to zapobiegać oszustwom oraz nadmiernemu zapożyczaniu się przez mieszkańców Chin.

Publikacja: 11.01.2021 11:20

Prezydent Xi Jinping pozdrawia z ulicznego ekranu z okazji 70-lecia Chin Ludowych

Prezydent Xi Jinping pozdrawia z ulicznego ekranu z okazji 70-lecia Chin Ludowych

Foto: Bloomberg

Dotychczas podejście regulatorów do internetowych platform pożyczkowych było w Chinach dosyć luźne. Tolerowali oni działalność tych pożyczkodawców, gdyż zapewniała ona dodatkowy kredyt w gospodarce. Duże platformy internetowe broniły się natomiast przed przesyłaniem wrażliwych danych władzom. Te dane są dla rządu chińskiego łakomym kąskiem. Ant Group, największa firma zajmująca się płatnościami online w Chinach, dysponuje danymi dotyczącymi ponad 1 mld ludzi oraz 80 mln spółek. Wielu spośród jej klientów to ludzie młodzi, nie posiadający kart kredytowych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Globalne Interesy
Elon Musk szykuje „najbardziej pamiętną premierę w historii”. Latająca Tesla?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Globalne Interesy
Jak Nvidia wygrała boom AI. Jej szef to niezwykle barwna postać
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama