Koniec irytujących reklam w sieci? Google zapowiada przełom

Bloomberg

Lider na rynku internetowych wyszukiwarek deklaruje, że chce zwiększyć ochronę prywatności i zaprzestać śledzenia zainteresowań poszczególnych użytkowników.

To rewolucja. Dotąd, na jaką stronę byśmy nie weszli, zostawialiśmy ślad. To tzw. cookies (z ang. ciasteczka), które pozwalały na śledzenie naszych zainteresowań, identyfikowanie potrzeb, a wreszcie dokładne profilowanie. Dla reklamodawców było to wartościowe rozwiązanie, lecz dla internautów zdecydowanie mniej. Google to zmieni. W przeglądarce Chrome.

CZYTAJ TAKŻE: ałożyciel Google przenosi majątek do podatkowego raju

Gigant już w ubiegłym roku zobowiązał się do zaprzestania obsługi plików cookie stron trzecich. Kilka dni temu koncern opublikował na swoim blogu Ads & Commerce informację, w której szczegółowo opisał plany w tym zakresie. I wbrew podejrzeniom części sceptyków, nie planuje zastępować ciasteczek innych firm „alternatywnymi identyfikatorami do śledzenia na poziomie użytkownika”.

Co w zamian? Eksperci wskazują, że Google nie musi śledzić pojedynczych osób, gdyż śledzenie grupowe jest w rzeczywistości lepiej dostosowane pod kątem reklamodawców. To oznacza, że nadal będziemy śledzeni, ale nasze identyfikatory będą łączone z innymi użytkownikami o podobnych zainteresowaniach. Dopiero takie zanonimizowane dane, łączone w grupy, będę udostępniane reklamodawcom. Gdy zatem chcemy kupić samochód i szukamy go w sieci, reklamodawca nie będzie tego wiedział – otrzyma od Google tylko pakiet użytkowników o podobnym zainteresowaniu, i to im wyświetli dostosowaną reklamę. Dane indywidualne będą zatem chronione. Irytująca wielu internautów kwestia personalizowanych reklam jednak pozostanie bez zmian.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sztuczna inteligencja trzyma imigrantów w więzieniach

W USA do sądu trafił pozew ws. kontrowersyjnego narzędzia do walki z osobami podejrzanymi ...

Nowa technologia batem na podróbki

Blockchain ma pomagać w walce z masowym fałszowaniem produktów. Takie rozwiązania testuje już branża ...

E-hulajnogi z nawigacją. Poprowadzi po sieci ścieżek rowerowych

Amerykański startup hulajnogowy Bird opracował nową aplikację, która pomaga jeździć po ścieżkach rowerowych i ...

Tinder ma konkurencję. Portal randkowy dla krów hitem

Brytyjski startup Hectare zaprezentował nową aplikację randkową. Jest niezwykle popularna wśród rolników. Pozwala im ...

Przez Mapy Google zapłacisz w Polsce za bilet czy parking

Aplikacja Google już nie tylko będzie pomagać w nawigacji i lokalizacji wybranych punktów na ...

Złodziej w mailu do prezesa

Poczta elektroniczna stała się jedną z podstawowych i najbardziej uniwersalnych metod komunikacji zarówno w ...