Właściciel brytyjskiego tabloidu pozwał Google’a za manipulacje

Bloomberg

Associated Newspapers, właściciel brytyjskiego tabloida „Daily Mail’’ oraz serwisu internetowego MailOnline pozwał w USA koncern Google’a, zarzucając mu manipulację wynikami wyszukiwań w internecie.

Wydawca twierdzi, iż Google gorzej traktuje linki do jego internetowych publikacji niż innych mediów. Ma to być swoista kara za sprzedaż zbyt małej przestrzeni reklamowej na rynku amerykańskiego giganta – podaje BBC. Jako dowód Associated Newspapers wskazał rzekome ignorowanie jego niedawnych internetowych publikacji dotyczących brytyjskiej rodziny królewskiej w wynikach wyszukiwania.

Podobnie było w przypadku afery z dziennikarzem Piersem Morganem, który niepochlebnie wypowiadał się na temat wywiadu z księżną Sussex przeprowadzonego przez Oprah Winfrey. Według właściciela tabloidu brytyjscy internauci częściej widzieli artykuły o Morganie produkowane przez mniejsze, regionalne gazety niż Daily Mail, które „żyło” tym tematem przez wiele dni.

CZYTAJ TAKŻE: Sąd: Google kłamało w sprawie zbierania danych

Zdaniem Petera Wrighta, wydawcy Mail on Sunday zachowanie Google jest ewidentne i „antykonkurencyjne”. Zdaniem Associated Newspapers Google spycha na niższe pozycje w swojej wyszukiwarce artykuły wydawców, których strony internetowe przynoszą niższe dochody z reklam. Chodzi o wyświetlane na stronach artykułowych reklamy dostarczane przez Google Ads.

Google twierdzi, że zarzuty są nieuzasadnione. Rzeczniczka prasowa koncernu zapewniła, że wydawca „Daily Mail” działa w identycznym środowisku, jak wszystkie inne strony. A na portalu pojawiają się reklamy także od innych dostawców, takich jak Amazon, czy Verizon.

Witryna MailOnline jest jedną z najczęściej odwiedzanych witryn internetowych na świecie. Tylko w Stanach Zjednoczonych miesięcznie odwiedza ją 75 milionów unikalnych użytkowników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Marek Witulski, Siemens: Pandemia przyspieszy cyfryzację medycyny

Pandemia jest wyzwaniem, ale i stymulacją. Covid-19 przyspieszył upowszechnienie wielu narzędzi, w tym AI, ...

Twoja twarz brzmi znajomo, czyli blisko totalnej inwigilacji

Chiński system rozpoznawania twarzy okazał się tak skuteczny, że władze zdecydowały się na kontrolowanie ...

Tajemnice niemieckiej armii sprzedane na eBay`u

Grupa ekspertów od cyberbezpieczeństwa kupiła na popularnym portalu aukcyjnym używany laptop. Jak się okazało ...

Andrzej Olszewski: Porozumienie ws. nowego badania mediów w Polsce jest możliwe

Od prawie dwóch lat opracowywane jest nowe badanie konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce. Zainicjowała ...

Internet wielką szansą dla polskich eksporterów

Obecnie online odpowiada za ok. 30 mld zł polskiego eksportu. Za kilka lat ta ...

Facebook zmienia logo. Nowe barwy mają zakryć problemy

Tradycyjne, niebieskie logo popularnego serwisu społecznościowego przechodzi do historii. Nazwa Facebook jednak nie zniknie, ...