Reklama

Whatsapp wypowiada wojnę politycznym fake newsom

Popularny komunikator chce walczyć z dezinformacją panującą w sieci. W tym celu wprowadza narzędzie do zgłaszania i weryfikacji podejrzanych informacji.

Publikacja: 03.04.2019 17:55

Whatsapp jest bardzo popularny w Indiach

Whatsapp jest bardzo popularny w Indiach

Foto: Bloomberg

To infolinia, do której wysyła się podejrzaną wiadomość, a po chwili otrzymuje informację zwrotną – czy jest prawdziwa, fałszywa lub poza zakresem weryfikacji. Nowa technologia obsługuje teksty, zdjęcia, linki, a nawet filmy w języku angielskim, hindu, telugu, bengalskim i malajskim.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook bierze się ostro za fake newsy

Whatsapp wprowadza nowość tuż przed wyborami parlamentarnymi w Indiach, które rozpoczną się 11. kwietnia i potrwają przez ponad miesiąc. Nowa funkcjapomoże w ograniczaniu przepływu fałszywych informacji, których natężenie na pewno się zwiększy.

Infolinia obsługiwana jest przez trzy firmy: Proto, Dig Deeper Media oraz Meedan. Pierwsza z nich to indyjski startup, który bada sposób, w jaki fake newsy rozprzestrzeniają się w sieci. Wyzwaniem jest szybkość weryfikacji oraz możliwości ostrzegania jak największej liczby użytkowników o fake newsie.

CZYTAJ TAKŻE: Wielki powrót komunikatorów

Reklama
Reklama

Obecnie Whatsapp nie informuje o możliwościach rozszerzenia tej usługi na inne rynki, ale należy pamiętać, że to duża nowość i jej przyszłość zależy od wyników, które osiągnie w najbliższym czasie.

Globalne Interesy
„Woke Stasi commissars”. Musk chce likwidacji UE po karze dla serwisu X, wojna na tweety
Globalne Interesy
Netflix przejmuje właściciela HBO Max i grupy TVN. To szok dla polskiego rynku
Globalne Interesy
USA atakują Brukselę za karę dla serwisu X. Rubio: Atak na amerykański naród
Globalne Interesy
Cristiano Ronaldo rzuca wyzwanie Google i OpenAI. Piłkarz zainwestował w AI
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Globalne Interesy
Powstanie DraculaLand. Takiego parku rozrywki jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama