Whatsapp wypowiada wojnę politycznym fake newsom

Popularny komunikator chce walczyć z dezinformacją panującą w sieci. W tym celu wprowadza narzędzie do zgłaszania i weryfikacji podejrzanych informacji.

Publikacja: 03.04.2019 17:55

Whatsapp jest bardzo popularny w Indiach

Whatsapp jest bardzo popularny w Indiach

Foto: Bloomberg

To infolinia, do której wysyła się podejrzaną wiadomość, a po chwili otrzymuje informację zwrotną – czy jest prawdziwa, fałszywa lub poza zakresem weryfikacji. Nowa technologia obsługuje teksty, zdjęcia, linki, a nawet filmy w języku angielskim, hindu, telugu, bengalskim i malajskim.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook bierze się ostro za fake newsy

Whatsapp wprowadza nowość tuż przed wyborami parlamentarnymi w Indiach, które rozpoczną się 11. kwietnia i potrwają przez ponad miesiąc. Nowa funkcjapomoże w ograniczaniu przepływu fałszywych informacji, których natężenie na pewno się zwiększy.

Infolinia obsługiwana jest przez trzy firmy: Proto, Dig Deeper Media oraz Meedan. Pierwsza z nich to indyjski startup, który bada sposób, w jaki fake newsy rozprzestrzeniają się w sieci. Wyzwaniem jest szybkość weryfikacji oraz możliwości ostrzegania jak największej liczby użytkowników o fake newsie.

CZYTAJ TAKŻE: Wielki powrót komunikatorów

Obecnie Whatsapp nie informuje o możliwościach rozszerzenia tej usługi na inne rynki, ale należy pamiętać, że to duża nowość i jej przyszłość zależy od wyników, które osiągnie w najbliższym czasie.

To infolinia, do której wysyła się podejrzaną wiadomość, a po chwili otrzymuje informację zwrotną – czy jest prawdziwa, fałszywa lub poza zakresem weryfikacji. Nowa technologia obsługuje teksty, zdjęcia, linki, a nawet filmy w języku angielskim, hindu, telugu, bengalskim i malajskim.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook bierze się ostro za fake newsy

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Zuckerberg rzuca wyzwanie Muskowi w Europie. Znalazł sposób, by obejść regulacje
Globalne Interesy
„Zajęło mi kilka minut, by pozbyć się ego". Szef OpenAI o przewrocie w firmie
Globalne Interesy
Student, który zdenerwował Elona Muska, trafił na prestiżową listę „Forbesa”
Globalne Interesy
X traci reklamodawców. A Elon Musk do nich: „wyp…cie!”
Globalne Interesy
Chiny rzucają wyzwanie Muskowi. Ich globalny internet ma być lepszy od Starlinka
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości