Tik Tok, czyli jak dotrzeć do nastolatków

Z Tik Toka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld klientów. W Polsce konta ma 6 mln osób. Marki już zaczęły wykorzystywać platformę do promocji wśród młodszych użytkowników sieci.

Publikacja: 31.07.2019 17:32

Tik Tok, czyli jak dotrzeć do nastolatków

Foto: Bloomberg

Aplikacja była początkowo znana pod nazwą Musical.ly i służyła do udostępniania tzw. lip dubów, gdzie użytkownicy imitowali śpiewanie znanych piosenek. Publikowane na niej filmy nie mogą trwać dłużej niż minutę. Po kupieniu Musical.ly przez właściciela Tik Toka, firmę Bytedance, obie aplikacje zostały połączone.

CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TikTok zdetronizował Ubera i jest najdroższym startupem

– Zakres treści jest dziś znacznie szerszy niż muzyka: jedzenie, podróże, make-up, zwierzęta. W tych i wielu innych kategoriach tematycznych poruszają się tiktokerzy (twórcy na platformie – przyp. red.) – mówi Paweł Kuczma, dyrektor zarządzający w firmie PurePlay.

Aplikacja to przede wszystkim miejsce dla młodych ludzi. Jak wynika z raportu agencji GetHero, w Polsce 66 proc. widzów jest między 13. a 15. rokiem życia, a 65 proc. twórców należy do tej samej grupy wiekowej. Obecnie trójka najpopularniejszych tiktokerów ma od ponad 2 do prawie 6 milionów obserwujących.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach

– Tik Tok to miejsce, gdzie pokolenie Z (osoby urodzone po 2000 r.) czuje się jak u siebie. Użytkownicy mają łatwy dostęp do różnorodnych treści, swoich znajomych i możliwości kreowania swojego idealnego „ja” – czytamy w raporcie.

Do niedawna jedyną formą zaistnienia marek na platformie Tik Tok była współpraca z influencerami. Z możliwości tej korzystały i korzystają duże marki, takie jak Orange czy Wedel. Dopiero w połowie roku Tik Tok umożliwił wyświetlanie tradycyjnych reklam.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok podbija świat śpiewającymi żelkami

– Jesteśmy zadowoleni z efektów, jakie przyniosła kampania zrealizowana z platformą Tik Tok – mówi rzecznik prasowy spółki Wojciech Jabczyński. – Planujemy dalsze działania. To dla nas ciekawe medium. Za jego pośrednictwem docieramy do przedstawicieli pokolenia Z – dodaje.

Aplikacja była początkowo znana pod nazwą Musical.ly i służyła do udostępniania tzw. lip dubów, gdzie użytkownicy imitowali śpiewanie znanych piosenek. Publikowane na niej filmy nie mogą trwać dłużej niż minutę. Po kupieniu Musical.ly przez właściciela Tik Toka, firmę Bytedance, obie aplikacje zostały połączone.

CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TikTok zdetronizował Ubera i jest najdroższym startupem

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny