Elektryczny samochód od Apple w 2024 r. A mogli tanio kupić Teslę.

Apple zamierza do 2024 r. wyprodukować autonomiczny samochód elektryczny z własną innowacyjną technologią akumulatorów – dowiedział się Reuters od osób powiązanych ze sprawą.

Publikacja: 22.12.2020 09:35

Elektryczny samochód od Apple w 2024 r. A mogli tanio kupić Teslę.

Foto: Bloomberg

Przygoda producenta iPhonów z motoryzacją rozpoczęła się w 2014 r., kiedy pod nazwą „Project Titan” rozpoczęto od podstaw projektowanie własnego samochodu elektrycznego. Duże postępy poczyniono po tym jak Doug Field, weteran Apple, który pracował w Tesli, powrócił, aby nadzorować projekt w 2018 r. Prace są już na takim etapie, że pozwalają określić kiedy samochód zostanie ukończony. Według źródeł Reutersa debiut elektrycznego samochodu od Apple nastąpi do 2024 r.

CZYTAJ TAKŻE: Uber sprzedał biznes autonomicznych aut. Musiał jeszcze dopłacić

Najciekawszym elementem jest projekt baterii, który mógłby radykalnie obniżyć koszt produkcji i zwiększyć zasięg pojazdu. Specjaliści zwracają uwagę, że Apple dysponuje ogromnymi środkami finansowymi, które pozwalają spółce opracowywać innowacyjne projekty, jednak spółka nie ma doświadczenia z motoryzacją.

– Jeśli jest jedna firma na świecie, która ma do tego środki, prawdopodobnie jest to Apple. Ale jednocześnie to nie jest telefon komórkowy – powiedziało źródło Reutersa, które pracowało nad Project Titan.

Apple zdecydował się skorzystać z usług zewnętrznych partnerów w celu pozyskania elementów systemu, w tym czujników, które pomagają autonomicznym samochodom uzyskać trójwymiarowy widok drogi.

Niektórzy z akcjonariuszy uważają, że lepszym pomysłem może być sprzedaż technologii akumulatorów, a nie własna produkcja aut na masową skalę.

– Wydaje mi się, że jeśli Apple opracuje jakiś zaawansowany system operacyjny lub technologię baterii, najlepiej będzie można go wykorzystać we współpracy z istniejącym producentem na licencji. Jak widzimy w przypadku Tesli i starszych firm motoryzacyjnych, posiadanie bardzo złożonej sieci produkcyjnej na całym świecie nie dzieje się z dnia na dzień  – powiedział Trip Miller, partner zarządzający Gullane Capital Partners, która posiada pakiet akcji Apple.

CZYTAJ TAKŻE: Tokio testuje latające taksówki. To transport przyszłości

Z kolei Hal Eddins, główny ekonomista Capital Investment Counsel, który również posiada udziały w Apple, powiedział, że Apple generuje wyższe marże na swoich produktach niż większość producentów samochodów.

Okazuje się, że Apple mógł kilka lat temu okazyjnie przejąć Teslę. Nie musiałby więc tworzyć własnego samochodu. – Podczas najtrudniejszego okresu przy produkcji Modelu 3 skontaktowałem się z Timem Cookiem, aby omówić możliwość przejęcia Tesli przez Apple (za 1/10 naszej obecnej wartości). Odmówił wzięcia udziału w spotkaniu – napisał założyciel Tesli Elon Musk na Twitterze.

W latach 2017 i 2018 Tesla miała problemy z produkcją sedana Model 3, a Elon Musk poinformował wówczas inwestorów, że firma pogrążona jest w „produkcyjnym piekle”.

Przygoda producenta iPhonów z motoryzacją rozpoczęła się w 2014 r., kiedy pod nazwą „Project Titan” rozpoczęto od podstaw projektowanie własnego samochodu elektrycznego. Duże postępy poczyniono po tym jak Doug Field, weteran Apple, który pracował w Tesli, powrócił, aby nadzorować projekt w 2018 r. Prace są już na takim etapie, że pozwalają określić kiedy samochód zostanie ukończony. Według źródeł Reutersa debiut elektrycznego samochodu od Apple nastąpi do 2024 r.

Pozostało 83% artykułu
Globalne Interesy
Amazon ma coraz większy problem. Psy uwzięły się na jego kurierów
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Globalne Interesy
Apple ma poważny problem z flagowym iPhone`m 15. „Ciężko utrzymać go w dłoni”
Globalne Interesy
Twórca chatbota ChatGPT wart już blisko 100 mld dol. Może mocno uderzyć w Google
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja wkracza na Messengera, WhatsApp i Instagram
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Globalne Interesy
Elon Musk kontroluje aż połowę satelitów. Kto jeszcze liczy się na orbicie?
Globalne Interesy
Google pod pręgierzem. Gigantowi grozi podział