Europejczycy za ograniczeniem potęgi firm internetowych z USA

Większość Europejczyków uważa, że Bruksela robi za mało, aby ograniczyć potęgę amerykańskich firm na tym rynku. Badani popierają też nowe rozwiązania w zakresie praw autorskich.

Publikacja: 20.03.2019 21:15

Efektowna siedziba Apple,a w Kalifornii

Efektowna siedziba Apple,a w Kalifornii

Foto: Shutterstock

Z badania Harris Interactive, zrealizowanego na próbie 6,6 tys. osób w ośmiu krajach europejskich, wynika, że 64 proc. badanych jest przekonanych, iż w ostatnich latach Unia Europejska nie zrobiła wystarczająco dużo, aby ograniczyć potęgę internetowych graczy, wywodzących się głównie z USA. Mowa jest o takich firmach, jak Google, Facebook czy Amazon. To jednak zaczyna się zmieniać.

Spośród najwyższych kar, jakie Komisja Europejska nałożyła na firmy, trzy czołowe pozycje zajmuje właśnie Google. Po sankcjach za nadużywanie pozycji na rynku mobilnych systemów operacyjnych (4,3 mld euro) czy promowanie swoich serwisów zakupowych kosztem konkurencji (2,4 mld euro) teraz doszło 1,4 mld euro za praktyki ograniczające konkurencję w sektorze reklam internetowych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Globalne Interesy
„Złota kopuła” Trumpa nabiera kształtów. Tak kosztownego systemu obrony jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Globalne Interesy
AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę w sieci czeka rewolucja
Globalne Interesy
Apple wprowadzi zupełnie nową kategorię sprzętu. To będzie starcie gigantów
Globalne Interesy
„Zabójca smartfonów" na horyzoncie. Wziął się za niego gigant AI
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Globalne Interesy
Donald Trump bije w Apple. Grozi potężnymi cłami
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont