Reklama

Facebook prześwietlał Sorosa

Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka podejrzewała, że Soros finansowo korzysta z publicznego atakowania serwisu.

Publikacja: 30.11.2018 13:15

Facebook prześwietlał Sorosa

Foto: Jasper Juinen/Bloomberg

W styczniu 2018 r. Sheryl Sandberg wysłała maile do menedżerów swojej firmy (m.in. odpowiadających za komunikację), w których poleciła im sprawdzić, czy kontrowersyjny miliarder George Soros sprzedaje „na krótko” akcje Facebooka. Chciała zdobyć informacje na temat ewentualnych korzyści finansowych jakie Soros może odnieść z publicznego atakowania jej firmy – donosi „New York Times”.

Sandberg wyraźnie nie spodobało się to, że Soros podczas styczniowego wystąpienia na forum ekonomicznym w Davos zaliczył Facebooka i media społecznościowe do grona zagrożeń dla demokracji liberalnej. Miliarder (mocno wspierający wcześniej Hillary Clinton) obwinia media społecznościowe o sukces wyborczy Donalda Trumpa. Facebook był wówczas oskarżany o to, że pozwalał działać na swojej platformie rosyjskim trollom, których działania rzekomo wpłynęły na wynik wyborów prezydenckich w USA. Według „New York Timesa” Sandberg i prezes Facebooka Mark Zuckerberg uważali, że te oskarżenia są mocno przesadzone. Część z tej krytyki uważali za przejaw antysemityzmu. Jednocześnie jednak wynajęli firmę PR-ową Definers Public Affairs, która dostała zadanie prowadzenie kampanii przeciwko Sorosowi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Jak Nvidia wygrała boom AI. Jej szef to niezwykle barwna postać
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama