Facebook prześwietlał Sorosa

Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka podejrzewała, że Soros finansowo korzysta z publicznego atakowania serwisu.

Publikacja: 30.11.2018 13:15

Facebook prześwietlał Sorosa

Foto: Jasper Juinen/Bloomberg

W styczniu 2018 r. Sheryl Sandberg wysłała maile do menedżerów swojej firmy (m.in. odpowiadających za komunikację), w których poleciła im sprawdzić, czy kontrowersyjny miliarder George Soros sprzedaje „na krótko” akcje Facebooka. Chciała zdobyć informacje na temat ewentualnych korzyści finansowych jakie Soros może odnieść z publicznego atakowania jej firmy – donosi „New York Times”.

Sandberg wyraźnie nie spodobało się to, że Soros podczas styczniowego wystąpienia na forum ekonomicznym w Davos zaliczył Facebooka i media społecznościowe do grona zagrożeń dla demokracji liberalnej. Miliarder (mocno wspierający wcześniej Hillary Clinton) obwinia media społecznościowe o sukces wyborczy Donalda Trumpa. Facebook był wówczas oskarżany o to, że pozwalał działać na swojej platformie rosyjskim trollom, których działania rzekomo wpłynęły na wynik wyborów prezydenckich w USA. Według „New York Timesa” Sandberg i prezes Facebooka Mark Zuckerberg uważali, że te oskarżenia są mocno przesadzone. Część z tej krytyki uważali za przejaw antysemityzmu. Jednocześnie jednak wynajęli firmę PR-ową Definers Public Affairs, która dostała zadanie prowadzenie kampanii przeciwko Sorosowi.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem