Chiński TikTok ukarany za zbieranie danych o dzieciach

Właściciel TikToka został ukarana grzywną w wysokości 5,7 mln dolarów po skargach amerykańskich rodziców. Ten serwis rodem z Państwa Środka rośnie najszybciej na świecie wśród najpopularniejszych aplikacji społecznościowych.

Publikacja: 28.02.2019 21:11

Chantel Jeffries występuje podczas uroczystości wprowadzenia TikTok na rynek amerykański

Chantel Jeffries występuje podczas uroczystości wprowadzenia TikTok na rynek amerykański

Foto: AFP

W sierpniu zeszłego roku TikTok kupił inny serwis, działający na tej samej zasadzie – Musical.ly. Serwis ten zbierał i ujawniał informacje o miejscu pobytu dzieci, co bardzo nie spodobało się grupie amerykańskich rodziców. Aplikacja pokazywała użytkownikom, gdzie w promieniu 75 kilometrów znajdują się inne osoby z niej korzystające, ujawniając jej dane i wizerunek – imię, email i lokalizację.

Firma nie reagowała też na żądania rodziców domagających się usunięcia informacji o ich dzieciach z portalu. Blokowała natomiast konta nieletnich, których rodzice złożyli skargę. Nie chciała jednak usuwać filmów z serwera, ani danych użytkownika. Tymczasem przepisy w USA jednoznacznie wymagają zgody opiekunów prawnych na zbieranie i przetwarzanie danych nieletnich.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Globalne Interesy
Pierwszy zgrzyt na linii Elon Musk – Donald Trump. Krytyka gigantycznej inwestycji
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Globalne Interesy
Elon Musk uderza w Wikipedię i chce zablokować finansowanie. Poszło o „salut rzymski”
Globalne Interesy
Donald Trump chce wygrać kluczowy wyścig. Nawet pół biliona dolarów na „Stargate”
Globalne Interesy
Netflix w natarciu: bije rekordy i mocno podnosi ceny
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Globalne Interesy
Intel trafi w ręce Elona Muska? Przymiarki do gigantycznej transakcji
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej