Chiny zablokowały popularną aplikację Clubhouse. Teraz ją kopiują

Niespodziewany sukces apki, wypromowanej przez Elona Muska, zaskoczył nawet Pekin. Zamknięte pogadanki w serwisie, poza kontrolą władzy, szybko jednak się skończą.

Publikacja: 08.03.2021 11:48

Chiny zablokowały popularną aplikację Clubhouse. Teraz ją kopiują

Foto: Waldo Swiegers/Bloomberg

Elitarna aplikacja, stworzona do tworzenia grup dyskusyjnych, webinarów i spotkań w wersji audio, to hit ostatnich tygodni. Aby dostać się do takich zamkniętych „pokoi” (mogą pomieścić do nawet 8 tys. słuchaczy) trzeba dostać indywidualne zaproszenie. Dotąd z Clubhouse mogli korzystać tylko posiadacze iPhone’ów, ale apka wchodzi teraz na Androida.

Jej popularność w Chinach, tak jak i w innych częściach globu, wystrzeliła, co nie przypadło do gustu Pekinowi. Władze – w swoim zwyczaju – już w lutym br. zablokowały tę aplikację. Ale świat nie znosi próżni i już grzyby po deszczu zaczęły wyrastać bliźniacze serwisy „made in China”. Ten fenomen zaniepokoił partie rządzącą. Dlatego wkrótce Chińczycy będą mieli swoją własną i jedynie słuszną wersję Clubhouse. Pytanie, czy w niej równie swobodnie będą mogli spotykać się dysydenci. Można sądzić, że władza w tym wypadku będzie miała znacznie większe możliwości kontroli nad nieprzychylnymi jej „wichrzycielami”, a dyskusje o obozach dla niepokornych i sytuacji w Hongkongu wygasną.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem