Usługa została uruchomiona w 2016 roku i dostępna była w Brazylii, Afryce Południowej, Nigerii, Tajlandii, Filipinach, Meksyku, Indiach, Indonezji i Wietnamie. Na decyzję o jego zakończeniu wpłynęła niska rentowność programu.
CZYTAJ TAKŻE: Niemiec oszukał Google. Stworzył sztuczny korek
W wypowiedzi dla amerykańskiego portalu „The Verge” rzecznik Google stwierdził, że rynek zmienił się znacząco od momentu uruchomienia usługi w 2016 roku, za sprawą rozpowszechnienia sieci 4G oraz malejących cen za wykorzystanie danych komórkowych. Wobec czego bezpłatne programy Wi-Fi są teraz mniej potrzebne niż kiedyś. Gigant z Mountain View miał zarabiać poprzez wyświetlanie reklam użytkownikom podłączonym do darmowej sieci.
Usługa była bardzo popularna w 2018 roku, wówczas korzystało z niej ponad 8 milionów użytkowników z różnych stron świata. Ponad połowa użytkowników „Station” łączyła się wówczas wiele razy dziennie, zużywając średnio 350 MB.
CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja Google`a oblała szkolny test z matematyki