Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Facebook i Google sięgnęły w 2018 roku po ponad połowę wydatków reklamodawców na promocję w polskiej sieci – wyliczyli eksperci IAB i PwC. Ich udział będzie nadal rósł – przewidują.

Publikacja: 07.05.2019 21:10

Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Foto: cyfrowa.rp.pl

Polska, podobnie jak inne kraje Unii Europejskiej, chce nałożyć na platformy internetowe tzw. cyfrowy podatek, naliczany od przychodów uzyskiwanych w naszym kraju. Brakuje jednak precyzyjnych danych mówiących, ile tak naprawdę wypracowują dzięki umowom zawieranym w Polsce tacy giganci, jak Facebook i Google. Światło na ich biznes rzuca najnowszy raport o rynku reklamy w internecie przygotowany przez IAB i PwC.

Cyfrowy duopol

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Globalne Interesy
Elon Musk w tarapatach. Szuka pieniędzy, bo jego AI to studnia bez dna
Globalne Interesy
Do Polski mają trafić duże inwestycje chipowe. Rząd ma plan
Globalne Interesy
Amerykański gigant przyspiesza z AI i zwalnia. Prezes: „Będzie nas mniej w biurach”
Globalne Interesy
Powstaje sieć Trump Mobile i smartfon „Made in USA”. Synowie Trumpa w akcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Globalne Interesy
Elon Musk uruchamia robotaxi. To może być ostatnia szansa na ratunek dla Tesli