Google, Amazon i Facebook zdominowali reklamę. Pomógł Covid-19

Trzej cyfrowi giganci zbierają już ponad połowę wszystkich budżetów reklamowych w USA. Inne firmy szybko tracą.

Publikacja: 22.03.2021 06:55

Google, Amazon i Facebook zdominowali reklamę. Pomógł Covid-19

Foto: Bloomberg

Choć pandemia przełożyła się na spadek konsumpcji, a co za tym idzie okrojenie budżetów marketingowych, to cyfrowi giganci obrastają w tej sytuacji w dodatkowe zyski. Według wstępnej analizy agencji reklamowej GroupM, opublikowanej przez „WSJ”, trzech gigantów  technologicznych Google, Facebook i Amazon po raz pierwszy zebrało w zeszłym roku większość wszystkich wydatków reklamowych w USA.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook jak „cyfrowi gangsterzy”

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Globalne Interesy
Myśliwce 6. generacji mają dać dominację na dekady. Kto poza F-47 pojawi się na niebie?
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Globalne Interesy
Google zmienia zasady wyszukiwania w sieci. To ma być rewolucja
Globalne Interesy
AI z Rosji pobiła ChatGPT i DeepSeeka? GigaChat Max ma być najlepszy
Globalne Interesy
Laserowy przełom. Chiny złamały monopol na produkcję super chipów?
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Globalne Interesy
Rosja ma potężny problem z internetem. Znikną tysiące stron
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście