Karę nałożył CNPD, unijny urząd ochrony danych osobowych mający siedzibę w Luksemburgu. Zarzucił koncernowi przetwarzanie danych z naruszeniem Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Chodzi o wykorzystywanie ich w spersonalizowanych reklamach. Kara została nałożona dwa tygodnie temu, ale teraz koncern o niej poinformował.

Amazon uznał przy tym decyzję za „bezzasadną” – podaje Bloomberg. Żadne dane klientów – twierdzi – nie zostały narażone na kontakt ze stroną trzecią. Zapowiedział odwołanie się od decyzji CNPD.

CZYTAJ TAKŻE: W Amazonie wrze po locie Bezosa w kosmos. „Fanaberie”

Skargę na Amazona złożyła w 2018 roku francuska organizacja La Quadrature du Net.

Amazon poinformował o karze zaraz po podaniu wyników finansowych za II kwartał tego roku. Przychody koncernu wzrosły w skali roku o 27 proc. i wyniosły 113,08 mld dol.

Europejscy regulatorzy coraz intensywniej przyglądają się praktykom takich amerykańskich koncernów jak Amazon, Apple, Facebook czy Google.