Jak podaje Reuters, firmom chodzi o uczynienie motocykli elektrycznych bardziej wygodnymi dla klientów. Zastąpienie konieczności ładowania pojazdu wymianą akumulatora to znacznie szybsze i zdecydowanie bardziej komfortowe rozwiązanie. Yoshishige Nomura, dyrektor operacyjny Hondy, twierdzi z kolei, że upowszechnienie elektrycznych jednośladów może w wydatny sposób „przyczynić się do stworzenia bardziej zrównoważonego społeczeństwa”. Z kolei cytowany przez agencję Michele Colaninno, szef strategii we włoskim Piaggio, zauważa, iż mobilność miejska przechodzi właśnie etap przejściowy w kierunku elektryfikacji, a konsorcjum będzie istotnym krokiem w jej rozwoju.

Czytaj więcej

Lei Jun, prezes i właściciel Xiaomi
Xiaomi bierze się za produkcję aut. Rzuci wyzwanie Tesli

Wymienne baterie w skuterach nie są nowością. Takie rozwiązania zaczyna wdrażać wielu producentów, ale problemem jest fakt, że nie są one ze sobą kompatybilne. W zależności od marki pojazdu rozwijany jest inny standard. To stwarza problem dla użytkowników w dostępie do szerokiego punktu wymiany takich akumulatorów. Stworzenie wspólnego standardu rozwiązuje wiele ograniczeń logistycznych – członkowie konsorcjum będą mogli w przyszłości wspólnie udostępniać punkty wymiany baterii w skuterach i motorach swoich marek. Być może w przyszłości rozwiązanie, które stworzą, stanie się globalnym wyznacznikiem dla tego typu akumulatorów.