Aktualizacja: 12.12.2024 05:54 Publikacja: 11.06.2022 22:22
Foto: Bloomberg
Firma oczywiście nie bierze się za wydawanie, czy sprzedaż papierowych woluminów, ani nawet za dystrybucję cyfrowych dzieł – szwedzki serwis wchodzi natomiast w branżę audiobooków. W tym tygodniu szefowie spółki spotkali się z inwestorami, by rozmawiać o nowym biznesie. Cel stawiają sobie jasny, chcą zdominować tę branżę. Eksperci nie mają wątpliwości, że uruchomienie przez Spotify nowych usług będzie miało ogromne konsekwencje dla branży wydawniczej.
- Wierzymy, że audiobooki w wielu różnych formach będą dla nas ogromną szansą - mówi Daniel Ek, dyrektor generalny i założyciel Spotify, cytowany przez „The Verge”. Jak wskazuje firma weszła już z sukcesem w podcasty, a teraz czas na kolejny krok, aby zostać potentatem wszelkich treści audio.
Mobilna aplikacja DailyArt została nagrodzona w konkursie App Store Awards, organizowanym przez firmę Apple. Za nietypowym projektem stoi warszawska historyczka sztuki. Z jej projektu co miesiąc korzysta ponad 800 tys. użytkowników.
Nie Robert Lewandowski ani nawet Messi czy Ronaldo, lecz algierska bokserka okazała się najczęściej wyszukiwanym w sieci sportowcem.
Nowy bot od OpenAI ominie nasz kraj szerokim łukiem. Model Sora, bo o nim mowa, jest na ustach fanów nowych technologii na całym świecie, ale polscy użytkownicy nie skorzystają z jego wyjątkowych możliwości.
Apple zostało oskarżone o nielegalne monitorowanie urządzeń osobistych i kont iCloud swoich pracowników, a także o zakazywanie im omawiania ze współpracownikami wynagrodzenia oraz warunków pracy.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Chińskie firmy powinny zachować ostrożność przy zakupie amerykańskich chipów, ponieważ „nie są już bezpieczne" i zamiast tego wybierać produkty krajowe – poinformowały lokalne stowarzyszenia branżowe. To odpowiedź na ograniczenia nałożone przez Waszyngton na chińskich producentów.
Według corocznego podsumowania Spotify najpopularniejszy w Polsce jest Taco Hemingway, najczęściej słuchano albumu Oki „ERA47”, zaś pośród piosenek hitu „Woda Księżycowa” Kubiego Producenta, bambi, Fukaja i stickxra.
Po ogłoszeniu wyników Spotify za trzeci kwartał 2024 r. akcje streamingowego giganta poszybowały do blisko 480 dolarów, a współzałożyciele platformy w ostatnim czasie zarobili na sprzedaży akcji ponad 800 mln dolarów.
Mainstreaming to jeden z dominujących trendów, na który zwracają uwagę autorzy najnowszego raportu platformy Spotify. Na czym polega to zjawisko?
Firma Spotify chciała pokazać, że polscy artyści wcale nie zarabiają źle. Problem w tym, że przygotowany przez nią raport „Loud & Clear 2023” przyniósł odwrotny efekt. Może czas, wzorem m.in. Francji, wprowadzić w Polsce odgórne tantiemy od serwisów streamingowych?
Spotify Technology planuje po raz drugi w roku podnieść cenę swojej popularnej usługi audio na kilku kluczowych rynkach — informuje Bloomberg. Platforma chce osiągnąć długoterminową rentowność. Dotąd, mimo wzrostu przychodów, Spotify nie był na plusie w ciągu całego roku.
Ponad 150 milionów złotych przekazało Spotify właścicielom praw do muzyki w Polsce w ubiegłym roku, co stanowi wzrost o 20 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Komisja Europejska nałożyła na koncern 2 mld kary za nadużycie dominującej pozycji na rynku dystrybucji aplikacji do przesyłania muzyki w streamingu. Spotify triumfuje.
W 2023 r. niezależne wytwórnie płytowe na całym świecie wygenerowały w Spotify niemal 4,5 mld dolarów, czyli niemal 18 mld złotych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas