Gigant streamingu muzyki bierze się za… literaturę

Spotify buduje nową nogę biznesową. Aplikacja znana przez melomanów będzie teraz miała okazję dotrzeć do fanów książek.

Publikacja: 11.06.2022 22:22

Gigant streamingu muzyki bierze się za… literaturę

Foto: Bloomberg

Firma oczywiście nie bierze się za wydawanie, czy sprzedaż papierowych woluminów, ani nawet za dystrybucję cyfrowych dzieł – szwedzki serwis wchodzi natomiast w branżę audiobooków. W tym tygodniu szefowie spółki spotkali się z inwestorami, by rozmawiać o nowym biznesie. Cel stawiają sobie jasny, chcą zdominować tę branżę. Eksperci nie mają wątpliwości, że uruchomienie przez Spotify nowych usług będzie miało ogromne konsekwencje dla branży wydawniczej.

- Wierzymy, że audiobooki w wielu różnych formach będą dla nas ogromną szansą - mówi Daniel Ek, dyrektor generalny i założyciel Spotify, cytowany przez „The Verge”. Jak wskazuje firma weszła już z sukcesem w podcasty, a teraz czas na kolejny krok, aby zostać potentatem wszelkich treści audio.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Globalne Interesy
Amerykańskie chipy nie dla Polski? Jest ostra reakcja Brukseli
Globalne Interesy
TikTok z zakazem? Królem App Store jest już nowy serwis społecznościowy, też chiński
Globalne Interesy
Polska objęta restrykcjami. USA ograniczą eksport najnowszych chipów
Globalne Interesy
Platformy streamingowe ostro walczą o kibiców. Na jakie prawa do transmisji stawiają?
Globalne Interesy
Amerykanie blokują Chiny i Rosję w kluczowej technologii. Jest decyzja