Aktualizacja: 21.11.2024 19:22 Publikacja: 11.06.2022 22:22
Foto: Bloomberg
Firma oczywiście nie bierze się za wydawanie, czy sprzedaż papierowych woluminów, ani nawet za dystrybucję cyfrowych dzieł – szwedzki serwis wchodzi natomiast w branżę audiobooków. W tym tygodniu szefowie spółki spotkali się z inwestorami, by rozmawiać o nowym biznesie. Cel stawiają sobie jasny, chcą zdominować tę branżę. Eksperci nie mają wątpliwości, że uruchomienie przez Spotify nowych usług będzie miało ogromne konsekwencje dla branży wydawniczej.
- Wierzymy, że audiobooki w wielu różnych formach będą dla nas ogromną szansą - mówi Daniel Ek, dyrektor generalny i założyciel Spotify, cytowany przez „The Verge”. Jak wskazuje firma weszła już z sukcesem w podcasty, a teraz czas na kolejny krok, aby zostać potentatem wszelkich treści audio.
Boom na sztuczną inteligencję sprawił, że potężny strumień pieniędzy inwestorów został skierowany właśnie na projekty AI. Eksperci mówią już o bańce spekulacyjnej, a Europejski Bank Centralny ostrzega przed załamaniem rynku.
Największa rakieta świata poleciała z powodzeniem na orbitę w szóstej misji testowej. Osobiście przedsięwzięciu kibicował amerykański prezydent elekt. Starshipy mają zabierać ludzi na Księżyc i Marsa.
To może być prawdziwa rewolucja na rynku internetowych przeglądarek. Regulatorom w USA nie podoba się monopolistyczna pozycja Google'a i koncern może zostać zmuszony do pozbycia się części biznesu.
Firma SpaceX planuje dziś wieczorem wystrzelić po raz szósty statek kosmiczny Starship w misji testowej. W ciągu czterech lat ma się odbyć nawet 400 lotów megarakiety.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Platforma X (d. Twitter) przeżywa trudne chwile – wiele znanych osobistości i zwykłych użytkowników zakłada profile u jej nowego rywala – Bluesky. Zapisało się tam już ponad 18 mln użytkowników, w tym znani polscy politycy.
Po ogłoszeniu wyników Spotify za trzeci kwartał 2024 r. akcje streamingowego giganta poszybowały do blisko 480 dolarów, a współzałożyciele platformy w ostatnim czasie zarobili na sprzedaży akcji ponad 800 mln dolarów.
Mainstreaming to jeden z dominujących trendów, na który zwracają uwagę autorzy najnowszego raportu platformy Spotify. Na czym polega to zjawisko?
Firma Spotify chciała pokazać, że polscy artyści wcale nie zarabiają źle. Problem w tym, że przygotowany przez nią raport „Loud & Clear 2023” przyniósł odwrotny efekt. Może czas, wzorem m.in. Francji, wprowadzić w Polsce odgórne tantiemy od serwisów streamingowych?
Spotify Technology planuje po raz drugi w roku podnieść cenę swojej popularnej usługi audio na kilku kluczowych rynkach — informuje Bloomberg. Platforma chce osiągnąć długoterminową rentowność. Dotąd, mimo wzrostu przychodów, Spotify nie był na plusie w ciągu całego roku.
Ponad 150 milionów złotych przekazało Spotify właścicielom praw do muzyki w Polsce w ubiegłym roku, co stanowi wzrost o 20 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Komisja Europejska nałożyła na koncern 2 mld kary za nadużycie dominującej pozycji na rynku dystrybucji aplikacji do przesyłania muzyki w streamingu. Spotify triumfuje.
W 2023 r. niezależne wytwórnie płytowe na całym świecie wygenerowały w Spotify niemal 4,5 mld dolarów, czyli niemal 18 mld złotych.
Playlista Spotify Fresh Finds Polska zaowocowała w 2023 roku niemal 1,5 mln muzycznych odkryć. Szczególną uwagę zwróciła Sara Kordowska i Jan Marczewski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas