Reklama

Deepfake na celowniku UE. BigTechy zapłacą potężne kary za dezinformację?

Plaga fałszywych kont i wiadomości w mediach społecznościowych i platformach internetowych sięgnęła zenitu. Unia Europejska chce, by w wojnę z deepfake na poważanie zaangażowały się koncerny technologiczne, jak Google, Facebook, czy Twitter.

Publikacja: 14.06.2022 07:27

Deepfake na celowniku UE. BigTechy zapłacą potężne kary za dezinformację?

Foto: Bloomberg

Jeśli giganci będą lekceważyć zagrożenie – zapłacą potężne kary. Taki przynajmniej jest plan. Jak donosi Reuters, w czwartek KE opublikuje dokument obligujący BigTechy do aktywnego przeciwdziałania deepfake’om i fałszywym kontom na swoich platformach. Kodeks postępowania ws. dezinformacji, który powstał w 2018 r., był dobrowolny. Teraz jego aktualizacja ma wyznaczać reguły cyfrowego świata w Europie. Jak wskazuje Reuter obowiązki będą spoczywać zarówno na organach regulacyjnych, jak i firmach. Dokument, do którego dotarła agencja, wskazuje, że „sygnatariusze przyjmą jasne zasady dotyczące niedozwolonych zachowań i praktyk manipulacyjnych w swoich usługach”. Przedsiębiorstwa, które nie wywiążą się ze swoich zobowiązań, będą mogły zostać ukarane grzywną. I to niebagatelną. Zgodnie z DSA (ustawa o usługach cyfrowych) może ona sięgać nawet 6 proc. globalnych przychodów firmy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja niszczy własnych twórców? Dolina Krzemowa w panice
Globalne Interesy
„Publiczne dobro” tylko na pokaz? AI Elona Muska pod ostrzałem
Globalne Interesy
AI dostała zadyszki? Eksperci mówią o spowolnieniu i bańce większej niż internetowa
Globalne Interesy
Gigantyczne pragnienie AI. Giganci trzymają to w tajemnicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Globalne Interesy
Koniec dominacji ChatGPT? Eksperci wytypowali nowego króla AI
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama