Reklama

„Patentowy troll” doi techno-gigantów. Muszą płacić miliardy

Ta firma nie tworzy innowacji, a z walki o ochronę własności intelektualnej zrobiła bardzo dochodowy biznes. Właśnie znalazła kolejne ofiary.

Publikacja: 05.08.2022 13:04

„Patentowy troll” doi techno-gigantów. Muszą płacić miliardy

Foto: Adobe Stock

Amerykańska Komisja Handlu Międzynarodowego (USITC) wzięła na celownik komputerowych hegemonów: Lenovo, Acera i Asus, a także MSI oraz Motorolę. Jeśli potwierdzą się podejrzenia, że firmy te wprowadzały na rynek „urządzenia do przetwarzania wideo” naruszając patenty innej korporacji, może czekać je sroga kara. Owe „urządzenia” to w praktyce przede wszystkim notebooki i desktopy sprzedawane przez wymienione koncerny.

Komisja handlu wzięła się za gigantów na wniosek VideoLabs. Kalifornijska firma złożyła skargę twierdząc, że naruszono jej patenty w sprzętach wymienionych marek. I domaga się wydania „nakazu zaprzestania kwestionowanej działalności”. A to w praktyce oznaczałoby całkowitą blokadę importu pecetów, smartfonów, czy tabletów i odcięcie amerykańskiego rynku. Dla Lenovo, Acera, Asusa, MSI i Motoroli byłby to bolesny cios. Dla VideoLabs – kolejna ofiara.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama