Twórca ChatGPT coś przegapił. Zaczyna się wielka bitwa o markę GPT

Powodzenie konwersacyjnej sztucznej inteligencji ChatGPT doprowadziło do powstania wielu marek, jak ThreatGPT, MedicalGPT, DateGPT czy DirtyGPT. Wszystkie chcą opatentować swój znak towarowy.

Publikacja: 02.05.2023 01:00

OpenAI dopiero pod koniec grudnia złożyło wniosek o znak towarowy dla GPT, który oznacza „Generative

OpenAI dopiero pod koniec grudnia złożyło wniosek o znak towarowy dla GPT, który oznacza „Generative Pre-trained Transformer”

Foto: Bloomberg

Do urzędów patentowych zgłaszają się kolejne firmy, które chcą odcinać kupony od sukcesu ChatGPT, który pojawił się w listopadzie ubiegłego roku, zaś w marcu światło dzienne ujrzała jego nowa wersja GPT-4. Problem w tym, że chatbota i jego nazwę stworzyła firma OpenAI, która wciąż nie ma przyznanego patentu. A i ma z tym pewien problem – pisze serwis Techcrunch.

Nic dziwnego, że po złożeniu pod koniec grudnia wniosku o znak towarowy dla GPT, który oznacza „Generative Pre-trained Transformer”, OpenAI w zeszłym miesiącu zwróciło się do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) o przyspieszenie procesu, powołując się na „niezliczone naruszenia i fałszywe aplikacje”, które zaczynają powstawać. Duża część z tych aplikacji dostępnych na Google Play czy MacOS App Store to nic innego jak tanie imitacje lub jawne oszustwa. Ale są i poważne przedsięwzięcia.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Globalne Interesy
Kto uratuje Intela? Donald Trump ma zaskakujący plan
Globalne Interesy
Apple i Meta biorą się za humanoidy. Walka o nowy wielki biznes
Globalne Interesy
Sukces Elona Muska. Apple kończy bojkot platformy X
Globalne Interesy
Groźny konkurent Elona Muska? Rosja chce z przytupem wrócić w kosmos
Globalne Interesy
Elon Musk chce przejąć OpenAI. Sam Altman: 100 mld dolarów to za mało
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce