Twórca ChatGPT coś przegapił. Zaczyna się wielka bitwa o markę GPT

Powodzenie konwersacyjnej sztucznej inteligencji ChatGPT doprowadziło do powstania wielu marek, jak ThreatGPT, MedicalGPT, DateGPT czy DirtyGPT. Wszystkie chcą opatentować swój znak towarowy.

Publikacja: 02.05.2023 01:00

OpenAI dopiero pod koniec grudnia złożyło wniosek o znak towarowy dla GPT, który oznacza „Generative

OpenAI dopiero pod koniec grudnia złożyło wniosek o znak towarowy dla GPT, który oznacza „Generative Pre-trained Transformer”

Foto: Bloomberg

Do urzędów patentowych zgłaszają się kolejne firmy, które chcą odcinać kupony od sukcesu ChatGPT, który pojawił się w listopadzie ubiegłego roku, zaś w marcu światło dzienne ujrzała jego nowa wersja GPT-4. Problem w tym, że chatbota i jego nazwę stworzyła firma OpenAI, która wciąż nie ma przyznanego patentu. A i ma z tym pewien problem – pisze serwis Techcrunch.

Nic dziwnego, że po złożeniu pod koniec grudnia wniosku o znak towarowy dla GPT, który oznacza „Generative Pre-trained Transformer”, OpenAI w zeszłym miesiącu zwróciło się do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) o przyspieszenie procesu, powołując się na „niezliczone naruszenia i fałszywe aplikacje”, które zaczynają powstawać. Duża część z tych aplikacji dostępnych na Google Play czy MacOS App Store to nic innego jak tanie imitacje lub jawne oszustwa. Ale są i poważne przedsięwzięcia.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Globalne Interesy
Pierwsze latające auta wkrótce trafią do sprzedaży. Znamy ceny
Globalne Interesy
To będzie bitwa gigantów. Ten nowy smartfon ma mocno uderzyć w iPhone'y Apple'a
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem