Reklama

Szokująca decyzja IBM. Sztuczna inteligencja zastąpi tysiące ludzi

W komputerowym gigancie nawet 7,8 tys. stanowisk zostanie dotkniętych rewolucją – zamiast ludzi zadania mają wypełniać zaawansowane algorytmy. To aż 30 proc. pracowników działów, które nie mają bezpośredniego kontaktu z klientem.

Publikacja: 02.05.2023 11:07

W IBM pracuje ok. 260 tys. osób. Firma wciąż zatrudnia, przede wszystkim na stanowiska związane z pr

W IBM pracuje ok. 260 tys. osób. Firma wciąż zatrudnia, przede wszystkim na stanowiska związane z programowaniem, czy kontaktami z klientem

Foto: Bloomberg

Komputerowy gigant wstrzymuje proces rekrutacji na miejsca, które mogą być w prosty sposób zastąpione przez technologię AI. Jak donosi Bloomberg, firma zamierza mocno postawić na automatyzację, w tym sztuczną inteligencję.

Arvind Krishna, prezes IBM, podkreśla, że do tej przełomowej zmiany dojdzie w ciągu najbliższych lat, a dotknie ona funkcji zaplecza koncernu, w tym działu HR, czy działów, które nie mają bezpośredniego kontaktu z klientem. Zatem – jak twierdzi Krishna – w grupie ok 26 tys. pracowników „z łatwością jest w stanie wskazać 30 proc. załogi, którą w ciągu pięciu lat zastąpią automatyzacja oraz AI”.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama