Liczyli na konkurenta ChatGPT, a dostali drogie gogle. Apple traci na wartości

Okulary mieszanej rzeczywistości Vision Pro nie przypadły raczej nikomu do gustu - konsumentów zaskoczyły wysoka ceną, a inwestorzy mocno przecenili akcje spółki. Apple dużo ryzykuje, inwestując w AR i VR.

Publikacja: 07.06.2023 17:23

Poprzednie premiery pierwszego iPhona, MacBooka, czy iPada okazały się przełomowymi. Czy i taką tech

Poprzednie premiery pierwszego iPhona, MacBooka, czy iPada okazały się przełomowymi. Czy i taką technologią okażą się gogle Vision Pro, oferujące możliwość obcowania z rozszerzoną (AR) i wirtualną rzeczywistością (VR)?

Foto: Adobe Stock

Oczekiwania związane z prezentacją pierwszego nowego produktu Apple były wygórowane. Poprzednie premiery pierwszego iPhona, MacBooka, czy iPada okazały się przełomowymi. Czy i taką technologią okażą się gogle Vision Pro, oferujące możliwość obcowania z rozszerzoną (AR) i wirtualną rzeczywistością (VR) - dziś trudno wyrokować, ale jedno jest pewne, koncern z logo nadgryzionego jabłka znowu mocno zaskoczył. W czasie, gdy wszystkie firmy próbują odpowiedzieć na wyzwanie postawione przez OpenAI i stworzyć własną zaawansowaną sztuczną inteligencję lub zaimplementować ChatGPT w twórczy sposób we własnych produktach i usługach, Apple idzie pod prąd. Do tego oferując rozwiązanie, które na rynku jest już obecne od lat i dotąd nie przebiło się ze swojej niszy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Globalne Interesy
AI jak słup ogłoszeniowy? Reklamę w sieci czeka rewolucja
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Globalne Interesy
Apple wprowadzi zupełnie nową kategorię sprzętu. To będzie starcie gigantów
Globalne Interesy
„Zabójca smartfonów" na horyzoncie. Wziął się za niego gigant AI
Globalne Interesy
Donald Trump bije w Apple. Grozi potężnymi cłami
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Globalne Interesy
Koniec Viaplay w Polsce. Skandynawowie odkryli karty. Co z abonentami?
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont