Reklama

Liczyli na konkurenta ChatGPT, a dostali drogie gogle. Apple traci na wartości

Okulary mieszanej rzeczywistości Vision Pro nie przypadły raczej nikomu do gustu - konsumentów zaskoczyły wysoka ceną, a inwestorzy mocno przecenili akcje spółki. Apple dużo ryzykuje, inwestując w AR i VR.

Publikacja: 07.06.2023 17:23

Poprzednie premiery pierwszego iPhona, MacBooka, czy iPada okazały się przełomowymi. Czy i taką tech

Poprzednie premiery pierwszego iPhona, MacBooka, czy iPada okazały się przełomowymi. Czy i taką technologią okażą się gogle Vision Pro, oferujące możliwość obcowania z rozszerzoną (AR) i wirtualną rzeczywistością (VR)?

Foto: Adobe Stock

Oczekiwania związane z prezentacją pierwszego nowego produktu Apple były wygórowane. Poprzednie premiery pierwszego iPhona, MacBooka, czy iPada okazały się przełomowymi. Czy i taką technologią okażą się gogle Vision Pro, oferujące możliwość obcowania z rozszerzoną (AR) i wirtualną rzeczywistością (VR) - dziś trudno wyrokować, ale jedno jest pewne, koncern z logo nadgryzionego jabłka znowu mocno zaskoczył. W czasie, gdy wszystkie firmy próbują odpowiedzieć na wyzwanie postawione przez OpenAI i stworzyć własną zaawansowaną sztuczną inteligencję lub zaimplementować ChatGPT w twórczy sposób we własnych produktach i usługach, Apple idzie pod prąd. Do tego oferując rozwiązanie, które na rynku jest już obecne od lat i dotąd nie przebiło się ze swojej niszy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama