Wybrano słowo roku. Skala wyszukiwania była rekordowa

Merriam-Webster, znany amerykański dom wydawniczy, publikujący m.in. słowniki i dzieła językoznawstwa, ogłosił wynik corocznego konkursu na wyraz roku. Dość niespodziewanie nie była to żadna oryginalna, nietypowa fraza.

Publikacja: 28.11.2023 11:51

Fałszywe treści i powszechna dezinformacja to już codzienność. Na zdjęciu popularny w sieci fejk wyg

Fałszywe treści i powszechna dezinformacja to już codzienność. Na zdjęciu popularny w sieci fejk wygenerowany za momocą AI

Foto: X, Eliot Higgins (@EliotHiggins)

Wygrało słowo „autentyczny”. W kontekście rosnącej dezinformacji w mediach społecznościowych, a także boomu na sztuczną inteligencję, którego doświadczaliśmy w 2023 r. wraz z rosnącą popularnością konwersacyjnego bota ChatGPT i podobnych mu technologii, werdykt Merriam-Webster wydaje się nad wyraz trafny. Tym bardziej, że w uzasadnieniu wydawnictwo podało, iż już w poprzednich latach skala wyszukiwanie słowa „autentyczny” była znacząca, a w tym roku pobiła wszelkie rekordy. – W 2023 r. obserwujemy rodzaj kryzysu autentyczności. Zdajemy sobie sprawę, że kwestionując autentyczność, cenimy ją jeszcze bardziej – skomentował wyniki dla Associated Press redaktor naczelny wydawnictwa Peter Sokolowski.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Globalne Interesy
Exodus z serwisu społecznościowego X po wygranej Trumpa. Rośnie nowy rywal
Globalne Interesy
To miał być biznes stulecia. Przerażeni klienci upadającej technologicznej gwiazdy
Globalne Interesy
Latające samochody wyjeżdżają na drogi. Ruszyła budowa wielkiej fabryki
Globalne Interesy
Rekordowe kwoty za domeny. Teraz na zakupy ruszył technologiczny gigant
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Globalne Interesy
Trump wesprze Muska i sztuczną inteligencję. Ale może pójść na wojnę z Google
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje