Aktualizacja: 24.04.2025 05:13 Publikacja: 28.11.2023 11:51
Fałszywe treści i powszechna dezinformacja to już codzienność. Na zdjęciu popularny w sieci fejk wygenerowany za momocą AI
Foto: X, Eliot Higgins (@EliotHiggins)
Wygrało słowo „autentyczny”. W kontekście rosnącej dezinformacji w mediach społecznościowych, a także boomu na sztuczną inteligencję, którego doświadczaliśmy w 2023 r. wraz z rosnącą popularnością konwersacyjnego bota ChatGPT i podobnych mu technologii, werdykt Merriam-Webster wydaje się nad wyraz trafny. Tym bardziej, że w uzasadnieniu wydawnictwo podało, iż już w poprzednich latach skala wyszukiwanie słowa „autentyczny” była znacząca, a w tym roku pobiła wszelkie rekordy. – W 2023 r. obserwujemy rodzaj kryzysu autentyczności. Zdajemy sobie sprawę, że kwestionując autentyczność, cenimy ją jeszcze bardziej – skomentował wyniki dla Associated Press redaktor naczelny wydawnictwa Peter Sokolowski.
Firma ma ogłosić jeszcze w tym tygodniu plan zwolnienia co piątego pracownika, by obniżyć koszty w związku z utr...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
To najmocniej „trendujące” hasło w wyszukiwarce Google w ciągu ostatnich 48 godzin. Mowa o polskim astronaucie,...
W USA ruszył historyczny proces przeciwko internetowemu koncernowi. Chodzi o ukrócenie obecnego monopolu Google’...
Popularność wyszukiwania internetowego za pomocą ChatGPT wystrzeliła – wynika z najnowszych europejskich danych...
Po śmierci papieża Franciszka ruszyła fala spekulacji dotyczących tego, który z kardynałów mógłby zastąpić zmarł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas