Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 10:46 Publikacja: 03.02.2024 11:50
Kilka wielkich firm technologicznych przespało rewolucję AI. Teraz za wszelką cenę chcą nadrobić zaległości
Foto: Adobe Stock
Ambitne plany w dziedzinie sztucznej inteligencji ma Mark Zuckerberg. Jego koncern Meta, właściciel Facebooka, na pokonanie rywali w tej branży zamierza przeznaczyć w tym roku dodatkowe 9 mld dol. Ale przewagi upatruje gdzie indziej — kluczowym elementem strategii Mety ma być ogromna ilość danych dostępnych na jej platformach (głównie Facebook i Instagram). Gigant już "przeszukuje" dostępne informacje w sieci, aby szkolić swoje modele sztucznej inteligencji. Miliardy tekstów, zdjęć i filmów to — wedle Zuckerberga — skarbnica, którą nie dysponują konkurenci. Na tej bazie Meta planuje zbudować AI, która byłaby dostępna np. dla użytkowników Whatsappa.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
AI zjada własnych „rodziców”. Inwestorzy wyprzedają akcje firm software’owych, a wyceny Salesforce, Adobe czy At...
xAI, spółka kontrowersyjnego miliardera, która stworzyła Groka, po cichu zmieniła swój statut. Okazuje się, że w...
Premiera nowego ChatGPT rozczarowała, a wielu ekspertów ostrzega, że tempo rozwoju AI wyraźnie zwalnia. Tymczase...
Technologiczni giganci niechętnie ujawniają dane, a lokalne społeczności i rolnicy coraz częściej czują się zagr...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W 2025 r. dojdzie do zmiany globalnego lidera na rynku chatbotów – prognozują specjaliści z platformy Kalshi AI,...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas