„Only human”. Pierwsze firmy uciekają od sztucznej inteligencji

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w reklamach dość szybko staje się passe – z takiego narzędzia oficjalnie zrezygnowały już m.in. Unilever, L’Oréal, H&M, czy Lego. Czy klienci i biznes odwracają się od tej technologii?

Aktualizacja: 04.07.2024 06:46 Publikacja: 04.07.2024 03:28

Firmy nie zrezygnują ze sztucznej inteligencji, bo zwyczajnie utraciłyby swoje przewagi. Ale w wielu

Firmy nie zrezygnują ze sztucznej inteligencji, bo zwyczajnie utraciłyby swoje przewagi. Ale w wielu dziedzinach klienci nie chcą o niej słyszeć

Foto: Adobe Stock

Coraz częściej mówi się o zjawisku „only human”, które ma być w kontrze do obecnego boomu na sztuczną inteligencję. Analizowanie i przetwarzanie danych, pozycjonowanie produktów i usług, generowanie postów i zdjęć, wreszcie pełnienie funkcji asystenta, śledzenie konkurencji, a nawet kręcenie teledysków i reklam – liczba zastosowań AI rośnie w błyskawicznym tempie. I to się raczej nie zmieni. Ale niektóre firmy wcale nie chcą tym się chwalić i epatować. Doświadczył tego już rynek reklamowy, gdzie następuje odwrót od sztucznej inteligencji.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Globalne Interesy
Koniec dominacji Google i Microsoftu? Giganci AI uruchamiają nową usługę
Globalne Interesy
Trump ma uzyskać mocną odpowiedź. Nadchodzi smartfon „Made in Europe”
Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama