Aktualizacja: 04.07.2024 06:46 Publikacja: 04.07.2024 03:28
Firmy nie zrezygnują ze sztucznej inteligencji, bo zwyczajnie utraciłyby swoje przewagi. Ale w wielu dziedzinach klienci nie chcą o niej słyszeć
Foto: Adobe Stock
Coraz częściej mówi się o zjawisku „only human”, które ma być w kontrze do obecnego boomu na sztuczną inteligencję. Analizowanie i przetwarzanie danych, pozycjonowanie produktów i usług, generowanie postów i zdjęć, wreszcie pełnienie funkcji asystenta, śledzenie konkurencji, a nawet kręcenie teledysków i reklam – liczba zastosowań AI rośnie w błyskawicznym tempie. I to się raczej nie zmieni. Ale niektóre firmy wcale nie chcą tym się chwalić i epatować. Doświadczył tego już rynek reklamowy, gdzie następuje odwrót od sztucznej inteligencji.
Największy na świecie producent chipów, TSMC, chce zainwestować co najmniej 100 miliardów dolarów w rozwój amerykańskich fabryk mikroprocesorów. To efekt nacisków Trumpa na Tajwańczyków, by zwiększyli produkcję na Stanach.
Amerykański koncern oficjalnie zwrócił się do prezydenta Stanów Zjednoczonych w sprawie zniesienia ograniczeń w eksporcie chipów do krajów będących sojusznikami USA. Na krótkiej liście są m.in. Izrael, Szwajcaria i Polska.
Uruchomiona w 2003 r. platforma, która spopularyzowała wideorozmowy przez internet, w szczycie powodzenia miała ponad 300 mln użytkowników. Dziś jest ich dziesięć razy mniej, a Microsoft liczy, że przejdą na jego platformę Teams.
Twórcy ChatGPT wypuścili właśnie największy jak dotąd model AI, czyli GPT-4.5. W trakcie konwersacji bota ciężko już odróżnić od człowieka. Konkurencja z Chin liczy jednak, że przyciągnie szersze grono użytkowników radykalnie obniżając ceny.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Sieć satelitarnego internetu należąca do Elona Muska staje przed nowymi wyzwaniami. Zagrażają jej chiński konkurent wspierany przez państwo oraz usługa należąca do założyciela Amazona Jeffa Bezosa.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
McDonald’s to biznes oparty na ludziach – w tym na franczyzobiorcach, którzy w Polsce prowadzą ponad 90 proc. restauracji sieci. Lokalni przedsiębiorcy wspólnie dążą do sukcesu przez budowanie powtarzalnych – takich samych w każdej restauracji – doświadczeń gości i dbając o rozwój pracowników. Wśród nich jest Agata Przybyła, która niedawno weszła w rolę franczyzobiorczyni i dzieli się kulisami swojej ścieżki zawodowej.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Średnioterminowym, nadrzędnym celem jest przywrócenie PKP Cargo utraconej pozycji rynkowej oraz odzyskanie rentowności – mówią Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes spółki, i Paweł Miłek, wiceprezes i członek zarządu ds. restrukturyzacji.
Największy na świecie producent chipów, TSMC, chce zainwestować co najmniej 100 miliardów dolarów w rozwój amerykańskich fabryk mikroprocesorów. To efekt nacisków Trumpa na Tajwańczyków, by zwiększyli produkcję na Stanach.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas