Uruchomiona w 2003 r. platforma, która spopularyzowała wideorozmowy przez internet, w szczycie powodzenia miała ponad 300 mln użytkowników. Dziś jest ich dziesięć razy mniej, a od 14 lat właścicielem marki jest Microsoft. Wiele nie zrobił dla jej promocji, bo od dawna priorytetem koncernu jest platforma Teams, która daje te same opcje i wiele dodatkowych, choć już w ramach płatnych pakietów.
Pożegnanie ze Skype'em, ostatni wzrost zainteresowania
Zainteresowanie internautów widać w aplikacji Google Trends, bo liczba wyszukiwań hasła „Skype” znacznie wzrosła właśnie 4 i 5 maja. W Polsce szczególnie dużo takich zapytań pojawiło się z województwa mazowieckiego. Co więcej popularność wyszukiwania wzrosła także dla innych podobnych komunikatorów jak Google Meet czy Zoom.
Skype to kolejna znana marka sprzed lat, jaka znika z internetowego rynku, choć była symbolem nowych kanałów komunikacji. Wcześniej zniknęły lub uległy marginalizacji takie serwisy jak MySpace czy Gadu-Gadu.
Czytaj więcej
Uruchomiona w 2003 r. platforma, która spopularyzowała wideorozmowy przez internet, w szczycie po...
Microsoft nie podaje, ilu Skype ma użytkowników. TechCrunch przypomina, że najnowsze liczby, którymi podzielił się Microsoft, pochodzą z 2023 r., kiedy to firma ujawniła, że ma ich ponad 36 milionów. W szczytowym momencie popularności było ich 300 milionów.