Reklama

„Płynne szkło” i rewolucyjne zmiany w numeracji. Apple zaskoczył

Koncern z Cupertino podczas konferencji WWDC 2025 zaprezentował największe od lat zmiany w swoich systemach operacyjnych: nowy design, zaawansowane funkcje AI, odświeżone aplikacje i rewolucyjne podejście do numeracji wersji.

Publikacja: 09.06.2025 22:43

Charakterystyczna siedziba Apple w Cupertino

Charakterystyczna siedziba Apple w Cupertino

Foto: Bloomberg

Apple mocno postawił na innowacje. To one mają wyznaczyć kierunek rozwoju urządzeń z logo nadgryzionego jabłka na kolejne lata. Najważniejszą zapowiedzią jest wprowadzenie nowego języka projektowania „Liquid Glass” (z ang. płynne szkło) – przezroczyste, płynne elementy interfejsu pojawią się we wszystkich systemach: iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, tvOS 26 oraz visionOS 26. Dzięki temu interfejsy zyskają lekkość, a użytkownicy mogą lepiej wyeksponować swoje tapety czy multimedia. Zmienia się także sposób numeracji systemów – Apple przechodzi na model oparty o rok wydania, co ma ułatwić użytkownikom orientację w aktualnych wersjach (oficjalne premiery przewidziano na jesień).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
„Time” wskazał 100 najbardziej wpływowych osób w AI. Polacy na liście i duże zaskoczenie
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Globalne Interesy
Szef Nvidii: AI skróci tydzień pracy do 4 dni, część zawodów zniknie
Globalne Interesy
Elon Musk w opałach. Cenni użytkownicy uciekają do konkurencji
Globalne Interesy
„To nie jest inteligencja, to hipnoza”. Szef giganta z Doliny Krzemowej ostro o AI
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja niszczy własnych twórców? Dolina Krzemowa w panice
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama