Reklama

Czy AI zabije media? Wydawcy mówią: Dość kradzieży

Popularne rozwiązanie bazujące na generatywnej sztucznej inteligencji, Perplexity, chce być nie tylko wyszukiwarką, ale też źródłem najnowszych informacji. Problem w tym, że nie zatrudnia dziennikarzy, a „przerabia” wiadomości z innych źródeł.

Publikacja: 21.06.2025 08:13

Perplexity spędza sen z powiek mediom. W sposób kontrowersyjny korzysta z ich wiadomości

Perplexity spędza sen z powiek mediom. W sposób kontrowersyjny korzysta z ich wiadomości

Foto: Bloomberg

Pod adresem Perplexity, jednego z najpopularniejszych chatbotów, sypią się pozwy. Firma, rozwijając swoje narzędzia AI, wchodzi bowiem w buty mediów – problem w tym, że nie ma redakcji, dziennikarzy, nie płaci też wydawcom za „newsy”. Platforma dostarcza informacje, bazując na wiadomościach publikowanych przez uznane tytuły, zazwyczaj nie kopiuje ich wprost, ale przerabia, dopisuje wątki z innych źródeł, by dostarczyć użytkownikom w ten sposób wiedzę o najnowszych wydarzeniach.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT w opałach. Pozwy, oskarżenia o monopol i rosnąca siła rywala z Google
Globalne Interesy
Pokolenie Z w pułapce sztucznej inteligencji. Nowy raport nie pozostawia złudzeń
Globalne Interesy
Trump atakuje Microsoft. Domaga się zwolnienia byłej doradczyni Obamy
Reklama
Reklama