Wartość polskiego rynku, liczona jako wydatki na gry, szacowana jest na 2,5 mld zł (wzrost o 7 proc. r./r.). Niższą wartość daje suma przychodów działających w Polsce podmiotów sprzedających gry – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR. Jej eksperci podkreślają, że siła tego sektora wyraża się najpełniej w wycenie producentów gier notowanych na giełdzie.
CZYTAJ TAKŻE: Kobiety zdominowały gry mobilne
Ich akcje są warte w sumie około 25 mld zł – wynika z naszych szacunków. Gdyby do tego zestawienia dodać Techland, który według PMR planuje debiut najwcześniej w 2020 r., otrzymalibyśmy grubo ponad 30 mld zł.
Najistotniejszą część polskiego rynku gier stanowią przychody ze sprzedaży tytułów na komputery PC i konsole oraz dedykowanych im płatnych dodatków. Coraz większy udział zyskują natomiast wydatki na gry i dodatki do gier mobilnych, przeglądarkowych i społecznościowych. Związane jest to z coraz większą popularnością urządzeń mobilnych i lepszym dostępem do internetu oraz z rosnącą jednocześnie popularnością gier darmowych.