Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

30 proc. firm z sektora MŚP stwierdziło, że incydenty naruszenia bezpieczeństwa kosztowały je mniej niż 100 tys. dol., a 20 proc. zanotowało straty na poziomie 1-2,5 mln dol. – wynika z raportu „Małe, lecz potężne” autorstwa firmy Cisco.

Publikacja: 02.11.2018 12:39

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

Foto: Daniel Acker/Bloomberg

Małe i średnie firmy stają się coraz bardziej atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców – zarówno bezpośrednim, ale także jako punkt wyjścia dla większych ataków. Eksperci podkreślają, że stawia to przedsiębiorstwa pod ogromną presją, szczególnie jeżeli chodzi o aktualność narzędzi i praktyk dotyczących cyberbezpieczeństwa. Niestety małe firmy dysponują ograniczonym personelem o właściwych kwalifikacjach.

Raport wskazuje, że ponad połowa średnich firm doświadczyła naruszenia bezpieczeństwa (przebadano 1815 przedstawicieli sektora MŚP z 26 krajów). Często działania te miały długotrwale negatywny wpływ finansowy, co skutkowało utratą dochodu, klientów, szans na rozwój biznesu i dodatkowymi kosztami napraw. Analizy wskazują, że małe i średnie firmy notują ok. 5 tys. alertów związanych z cyberbezpieczeństwem dziennie. Najczęściej występujące typy ataków to te kierowane na pracowników firm, np. phishing (79 proc.) oraz zaawansowane trwałe zagrożenia – ataki typu Advanced Persistent Threat (77 proc.), ransomware (77 proc.), czy DDoS (75 proc.).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
IT
Wybory prezydenckie 2025: Kiedy są i co mówią najnowsze sondaże? Tego Polacy szukają w sieci
IT
Izraelski twórca Pegasusa przegrywa głośny proces. Musi zapłacić krocie
IT
Konklawe budzi coraz większe emocje. Tym tematem żyje internet
IT
Nie będzie transformacji energetycznej bez cyfryzacji
IT
Matura 2025. Czego o egzaminach szukają Polacy?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku