Reklama

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

30 proc. firm z sektora MŚP stwierdziło, że incydenty naruszenia bezpieczeństwa kosztowały je mniej niż 100 tys. dol., a 20 proc. zanotowało straty na poziomie 1-2,5 mln dol. – wynika z raportu „Małe, lecz potężne” autorstwa firmy Cisco.

Publikacja: 02.11.2018 12:39

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

Foto: Daniel Acker/Bloomberg

Małe i średnie firmy stają się coraz bardziej atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców – zarówno bezpośrednim, ale także jako punkt wyjścia dla większych ataków. Eksperci podkreślają, że stawia to przedsiębiorstwa pod ogromną presją, szczególnie jeżeli chodzi o aktualność narzędzi i praktyk dotyczących cyberbezpieczeństwa. Niestety małe firmy dysponują ograniczonym personelem o właściwych kwalifikacjach.

Raport wskazuje, że ponad połowa średnich firm doświadczyła naruszenia bezpieczeństwa (przebadano 1815 przedstawicieli sektora MŚP z 26 krajów). Często działania te miały długotrwale negatywny wpływ finansowy, co skutkowało utratą dochodu, klientów, szans na rozwój biznesu i dodatkowymi kosztami napraw. Analizy wskazują, że małe i średnie firmy notują ok. 5 tys. alertów związanych z cyberbezpieczeństwem dziennie. Najczęściej występujące typy ataków to te kierowane na pracowników firm, np. phishing (79 proc.) oraz zaawansowane trwałe zagrożenia – ataki typu Advanced Persistent Threat (77 proc.), ransomware (77 proc.), czy DDoS (75 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
IT
Atak dronów wywołał falę dezinformacji. Skala działań Rosji jest porażająca
IT
Drony nad Polską. Nocny incydent i ogromne zainteresowanie w sieci
IT
Burza wokół programu edukacji zdrowotnej. Teraz prześwietlają go rodzice
IT
Rok szkolny 2025/2026 pełen nowości. Wielkie zmiany w feriach, religii i edukacji zdrowotnej
IT
Rekordy popularności w Polsce. Labubu przebija nawet iPhone’a
Reklama
Reklama