Firmy zbierają dane, ale… nie wiedzą po co

Prawie 100 proc. dużych i średnich firm w Polsce przyznaje, że gromadzi dane. Aż 60 proc. zapytanych deklaruje ich wykorzystanie w analityce biznesowej. To dobry wynik. Zaskoczenie budzi jednak to, co dalej dzieje się z tymi zbiorami.

Publikacja: 15.01.2019 00:39

Firmy zbierają dane, ale… nie wiedzą po co

Foto: Adobe Stock

W większości przypadków nie dzieje się nic. Do stosowania rozwiązań z zakresu Big Data przyznaje się tylko – w zależności od wielkości – od 11 do 16 proc. rodzimych firm.

Z badania OVH i Intela wynika, że głównym powodem niskiego zainteresowania Big Data jest „brak takiej potrzeby” – jak odpowiedziało aż 77,5 proc. ankietowanych. O braku kompetencji mówi tylko 10 proc. firm, a na zbyt wysokie koszty wprowadzenia takiego rozwiązania zwraca uwagę jedynie 2 proc. respondentów. – Mimo obiegowych opinii, że na te najbardziej zaawansowane rozwiązania stać tylko największych i że jest to główny czynnik odstraszający małe i średnie przedsiębiorstwa, nasze badanie pokazuje, że przyczyna może leżeć gdzie indziej. Polscy przedsiębiorcy nie dostrzegają korzyści płynących z wdrożenia Big Data – mówi Robert Paszkiewicz, dyrektor sprzedaży OVH Polska.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
IT
„Papież internetu”. Tu Polacy okazali się światowym liderem
IT
Wybory prezydenckie 2025: Kiedy są i co mówią najnowsze sondaże? Tego Polacy szukają w sieci
IT
Izraelski twórca Pegasusa przegrywa głośny proces. Musi zapłacić krocie
IT
Konklawe budzi coraz większe emocje. Tym tematem żyje internet
IT
Nie będzie transformacji energetycznej bez cyfryzacji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem