Reklama

Cyberataki: najbardziej boimy się wycieku i utraty danych

W 2018 roku aż 93 proc. amerykańskich firm zetknęło się z incydentem zakwalifikowanym jako atak cybernetyczny. Średni szacowany koszt następstw skutecznego ataku wyniósł 1,1 mln dol.

Publikacja: 22.01.2019 23:00

Cyberataki: najbardziej boimy się wycieku i utraty danych

Foto: Adobe Stock

Informacje przytoczono na podstawie raportu z badań przeprowadzonych przez Radware – dostawcę rozwiązań w zakresie równoważenia obciążeń i cyberbezpieczeństwa dla centrów przetwarzania danych.

Wśród organizacji, które doświadczyły skutecznych ataków cybernetycznych, 54 proc. deklaruje, że największe straty poniosło wskutek utraty sprawności operacyjnej w zakresie świadczenia usług. Na drugim miejscu (43 proc.) znalazły się konsekwencje związane ze spadkiem zaufania klientów do marki bądź organizacji. Według przeprowadzonych badań, celem ataków w blisko połowie ankietowanych organizacji było zakłócenie ciągłości świadczonych usług, natomiast w 37 proc. przypadkach – kradzież danych. Tylko 7 proc. organizacji nie zostało dotkniętych w ostatnim roku żadną próbą ataku sieciowego, a aż 21 proc. było atakowanych każdego dnia (wzrost o 8 proc. w stosunku do roku 2017). Skutki ataków z reguły są dotkliwe. Ankieta pokazuje, że 78 proc. zaatakowanych przedsiębiorstw musiało czasowo zaprzestać świadczenia usług lub świadczyć je w ograniczonym zakresie (to o 10 proc. niż rok wcześniej).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
IT
Atak dronów wywołał falę dezinformacji. Skala działań Rosji jest porażająca
IT
Drony nad Polską. Nocny incydent i ogromne zainteresowanie w sieci
IT
Burza wokół programu edukacji zdrowotnej. Teraz prześwietlają go rodzice
IT
Rok szkolny 2025/2026 pełen nowości. Wielkie zmiany w feriach, religii i edukacji zdrowotnej
IT
Rekordy popularności w Polsce. Labubu przebija nawet iPhone’a
Reklama
Reklama