Jak zapewnić jakość usług IT

W procesie dostarczania dobrej jakości usług IT dużą rolę odgrywają certyfikaty, które są dowodem na posiadanie wysokich kompetencji zespołu oraz zapewniają spójne i zgodne ze standardami producenta procesy wsparcia.

Publikacja: 17.08.2021 23:23

Jak zapewnić jakość usług IT

Foto: Shutterstock

Dziś, kiedy biznes jest zależny od sprawnego działania systemów informatycznych, a każdy przestój może oznaczać straty finansowe lub utratę reputacji firmy, ogromnego znaczenia nabiera zapewnienie jakości usług IT, ciągłości ich działania, stałej aktualizacji oprogramowania i szybkiego rozwiązywania problemów. Potwierdzeniem kompetencji w zakresie świadczonych usług są statusy firm partnerskich, oferujących rozwiązania różnych producentów oraz przyznawane im certyfikaty. Proces certyfikacji bazuje na rygorystycznych kryteriach oceny, jest więc dla klientów dowodem na posiadanie odpowiednich umiejętności.

Na przykład SAP, jeden z największych globalnych dostawców systemów ERP i rozwiązań dla biznesu, nadaje partnerom certyfikaty SAP PCoE (Partner Center of Expertise). Otrzymują go organizacje świadczące usługi o najwyższej jakości w obszarze utrzymania systemu SAP i projektów. Audyt certyfikacyjny PCoE ocenia procesy, infrastrukturę i kompetencje ludzi i za pomocą znormalizowanych procedur stwierdza, że certyfikowany partner ma odpowiednią wiedzę, aby zapewnić najwyższą jakość wsparcia jako SAP Value-added Reseller. Istotną częścią audytu jest też ocena wykorzystania systemu SAP Solution Manager do zarządzania, wspierania i optymalizacji środowiska SAP i aplikacji klienta.

Certyfikat bez audytu

Certyfikat SAP Partner Center of Expertise odnawiany jest co dwa lata. W ostatnich latach SAP pozwala w niektórych przypadkach na weryfikację kompetencji nie w drodze tradycyjnego audytu, ale w pełni automatycznie. Z takiej możliwości mogą jednak skorzystać tylko nieliczni partnerzy. Do automatycznej recertyfikacji kierowani są wyłącznie ci z nich, którzy w kwartalnych raportach sprawdzających QMR (Quality Measurement Report) uzyskali najwyższe wyniki.

– Automatyczną recertyfikację mogliśmy przejść dzięki wysiłkowi całej firmy, bo każdego roku i każdego kwartału musieliśmy być w gotowości, wspierać klientów w rozwiązywaniu problemów i utrzymywać stałą dostępność systemów klientów dla SAP, a także dbać o jakość i bezpieczeństwo połączeń. Warto nadmienić, że już drugi raz z rzędu zostaliśmy recertyfikowani automatycznie, bo wciąż uzyskujemy doskonałe wyniki w raportach kwartalnych – mówi Kamil Suszko, SAP BASIS Team Leader w Hicron.

Partnerzy, tacy jak Hicron, mają specjalne zespoły czuwające nad procesem zapewnienia zgodności z wytycznymi certyfikacji. Zbudowane procedury i procesy pozwalają szybciej i pewniej podejmować decyzje związane ze zgłoszonymi problemami i ustalać, czy jest to wada produktowa, którą należy przekierować do działu rozwoju oprogramowania SAP (ponieważ tylko producent może poczynić zmiany w standardowym kodzie), czy też partner może samodzielnie rozwikłać problem, na przykład poprzez zastosowanie tzw. not SAP, czyli specjalnych łatek.

Co certyfikat PCoE oznacza dla klienta

Organizacja, która nie tylko chce wdrożyć systemy SAP, ale także zadbać o ich jak najlepsze wsparcie, powinna wybierać partnerów z certyfikatem PCoE – obowiązkowym dla resellerów, którzy dostarczają klientom usługi maintenance dla rozwiązań SAP.

Partnerzy SAP Center of Expertise zapewniają:

> ścisłą współpracę i relacje z ekspertami SAP na całym świecie;

> wykwalifikowanych ekspertów posiadających wieloletnie doświadczenie i ugruntowaną, szeroką wiedzę na temat systemów SAP;

> wsparcie i wiedzę specjalistyczną w zakresie oprogramowania SAP w czasie rzeczywistym.

Poza tym samo posiadanie PCoE jest już wyróżnikiem – ze względu na złożone wymagania tylko niewielki odsetek partnerów SAP realizuje i przechodzi proces certyfikacji, a jeszcze mniejszy – proces automatycznego odnowienia certyfikatu.

– Certyfikacja PCoE to dla nas coś więcej niż prestiżowe wyróżnienie. Dowodzi bowiem, że współpraca z SAP to owocne partnerstwo. Dla naszych klientów jest z kolei poświadczeniem wysokiej jakości naszych usług – mówi Paweł Pawełkiewicz, SAP BASIS Senior Consultant.

A zatem można mieć pewność, że takie firmy posiadają specjalistyczną wiedzę i będą świadczyć spójne, jednolite i wysokiej wartości usługi.

Materiał powstał we współpracy z Hicron

IT

Dziś, kiedy biznes jest zależny od sprawnego działania systemów informatycznych, a każdy przestój może oznaczać straty finansowe lub utratę reputacji firmy, ogromnego znaczenia nabiera zapewnienie jakości usług IT, ciągłości ich działania, stałej aktualizacji oprogramowania i szybkiego rozwiązywania problemów. Potwierdzeniem kompetencji w zakresie świadczonych usług są statusy firm partnerskich, oferujących rozwiązania różnych producentów oraz przyznawane im certyfikaty. Proces certyfikacji bazuje na rygorystycznych kryteriach oceny, jest więc dla klientów dowodem na posiadanie odpowiednich umiejętności.

Pozostało 85% artykułu
IT
Mapy Google powiedzą, gdzie stoi policja. A w kolejce do wprowadzenia już kolejne nowości
IT
Amerykanie alarmują: chińskie dźwigi portowe szpiegują. Są też w Polsce
IT
Firmy i konsumenci mogą wykorzystać atuty transformacji cyfrowej
IT
Nowa funkcja w Google Maps. Tym razem nie dla kierowców
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
IT
Nowy sposób przejmowania kont pocztowych. Cyberprzestępcy kradną pliki cookie
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką