Aż o 43 proc. mniejszy był w kwietniu tego roku wybór nowych ofert pracy w IT dostępnych na portalach rekrutacyjnych i w mediach społecznościowych. Opublikowano ich 23,3 tys., czyli o ponad 17 tys. (43 proc.) mniej niż rok wcześniej i o prawie 4 tys. mniej niż w marcu, najlepszym miesiącu tego roku – wynika z analizy agencji zatrudnienia Adecco Group.
Ten spadek nie dziwi firm specjalizujących w rekrutacji specjalistów IT, choć – jak zwraca uwagę Michał Młynarczyk, szef Devire, liczba ofert pracy na portalach rekrutacyjnych nie jest do końca wymiernym wskaźnikiem koniunktury na rynku pracy w IT. Według niego, odbicie widoczne w analizach marca mogło być raczej efektem kumulacji wykupionych wcześniej ogłoszeń, a nie przejawem powrotu dobrej koniunktury. Bo tak bardzo oczekiwanego w branży IT ożywienia na razie nie widać, pomimo pewnych oznak poprawy koniunktury.