Borys Pastusiak, Kamila Kawecka: Cyfryzacja z turbodoładowaniem

W czasie pandemii w Polsce przybyło ok. 3,6 mln nowych użytkowników usług internetowych. Co to oznacza dla cyfryzacji całej gospodarki?

Publikacja: 29.09.2020 14:19

W wyniku pandemii z kanałów cyfrowych znacznie częściej korzystają nie tylko młodzi, szybko przyjmuj

W wyniku pandemii z kanałów cyfrowych znacznie częściej korzystają nie tylko młodzi, szybko przyjmujący nowinki.

Foto: Shutterstock

W Polsce liczba osób, które skorzystały z co najmniej jednej usługi internetowej, wzrosła od początku pandemii z 66 proc. do aż 78 proc. – wynika z najnowszej analizy McKinsey & Company. To oznacza ok. 3,6 mln nowych użytkowników usług cyfrowych. Do najpopularniejszych takich usług w Polsce należały bankowość internetowa, zakupy w sieci i rozrywka. Podobny trend odnotowano w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie liczba osób, które skorzystały z co najmniej jednej usługi internetowej, wzrosła o 15 pkt proc., czyli o 12 mln. To więcej niż łączna liczba ludności Słowacji, Chorwacji i Słowenii.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie i komentarze
Prof. Jan Widacki: Miliardy za częstotliwości kosztem inwestycji?
Opinie i komentarze
Michał Targiel, partner PwC Polska: Inwestycje w AI warunkiem przetrwania
Opinie i komentarze
Jakub Olek, TikTok: Staliśmy się ofiarą geopolityki
Opinie i komentarze
Steven Bailey, NCC Group: Dane użytkowników będą przeniesione do Europy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Opinie i komentarze
Odpowiedzialne innowacje: Cyfrowe duchy zmarłych