W najnowszym raporcie PwC stwierdzacie, że ponad 75 proc. polskich firm zaczęło wykorzystywać AI w praktyce – od automatyzacji procesów po usprawnienie kontaktu z klientami. W jakich sektorach i w czym konkretnie tempo wdrożenia AI jest najszybsze?
Tempo wdrażania AI jest najszybsze w sektorze finansowym i telekomunikacyjnym. Nie było to dla nas zaskoczeniem. W tych branżach dostępne są ogromne zbiory danych dotyczące naszych transakcji czy potrzeb. To naturalne miejsce do rozwoju analityki i wykorzystania AI – w szczególności dalszej automatyzacji procesów i poprawy jakości predykcji. 75 proc. firm faktycznie zaczęło inwestować w rozwiązania oparte na AI, ale nadal, nawet w najbardziej dojrzałych branżach, są one na początku drogi wykorzystania pełnego potencjału AI. Szczególnie, gdy mówimy o projektach opartych na zaawansowanej analityce, sieciach neuronowych i generatywnej sztucznej inteligencji. W tym przypadku, obaw,y jakie się pojawiają, często paraliżują działanie. Nie ma już jednego innego wyjścia, firmy nie stoją przed decyzją czy inwestować w sztuczną inteligencję, tylko jak to zrobić efektywnie. Zwłaszcza jeśli chcą utrzymać przewagę konkurencyjną, a nawet uchronić się przed wypadnięciem z rynku.