W jaki sposób AI zwiększa efektywność firm?
Sztuczna inteligencja umożliwia firmom zwiększenie jej na wielu obszarach. Na przykład Nest Bank w Polsce wykorzystuje naszą usługę opartą na sztucznej inteligencji w centrum obsługi klientów, 50 pracowników może obsłużyć ponad 145 tys. połączeń.
Rozmawiałam z Genomics England, firmą, która pracuje nad znalezieniem powiązań między wariantem genetycznym a chorobą. Sztuczna inteligencja przyspiesza badania poprzez szybką analizę literatury medycznej w celu zidentyfikowania obszarów do dalszych badań przez naukowców.
Pomimo ogromnych nakładów na nauki przyrodnicze na całym świecie, wciąż wiele pracy pozostaje do zrobienia. Dlatego wykorzystanie AI do analizowania literatury medycznej i zawężania obszaru badań dla naukowców pomaga zaoszczędzić czas wykwalifikowanych badaczy, umożliwiając postępy w nauce. AI zapewnia też spersonalizowane rekomendacje zakupowe, oszczędzając czas.
Sztuczna inteligencja staje się zatem narzędziem zwiększającym efektywność w różnych branżach – od bankowości, przez medycynę i naukę, aż po rekomendacje zakupowe. Umożliwia firmom lepszą obsługę klientów, optymalizację procesów i oszczędność zasobów. Podobnie jak niegdyś arkusze kalkulacyjne zrewolucjonizowały pracę księgowych i pracowników biurowych, AI jest narzędziem, które zmienia zakres obowiązków, choć nie eliminuje potrzeby zatrudniania ludzi w tych rolach.
Istnieje ryzyko, że AI zastąpi ludzi w niektórych zawodach, czy raczej może tylko usprawnić niektóre stanowiska pracy?
Nie chciałabym mówić o niej jako o zagrożeniu. Chodzi raczej o to, w jaki sposób AI może usprawnić różne zawody. Weźmy pakowanie towarów w Amazon.com. Oferujemy dostawę tego samego lub następnego dnia w wielu krajach. By sprostać tak krótkim terminom, ktoś musi przeanalizować, jak najefektywniej zapakować produkt – wymiary przedmiotu, wytrzymałość, opinie klientów na temat stanu przesyłki itp.