„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 21.12.2024 14:54 Publikacja: 21.07.2022 09:59
Foto: Adobe Stock
Jak się okazuje, z najnowszych badań dla użytkowników nad Wisłą kluczowy jest czas pracy baterii. Ta cecha telefonu jest istotna dla 73 proc. respondentów i jest ona ważniejsza niż cena aparatu (72 proc.). Ankietę wśród tysiąca Polaków przeprowadziła firma ARC na zlecenie chińskiej marki Oppo.
Producent smartfonów pytał klientów, na co zwracają uwagę przy wyborze produktu. Okazuje się, że – poza pojemnością baterii i ceną – liczy się wydajność urządzenia (na pamięć RAM, procesor, itp. wskazuje 65 proc. badanych), jakość aparatu fotograficznego (61 proc.) czy system operacyjny (46 proc.). Respondenci nie są jednak zupełnie nieczuli na wygląd smartfona, który chcą kupić. Dla ponad dwóch trzecich z nich design i ergonomia telefonu ma znacznie. Ale, co ciekawe, zwracają bardziej uwagę na wygląd smartfona z przodu, niż na jego tył. Jak podaje Oppo, polscy użytkownicy nie wyobrażają sobie smartfona bez diody powiadomień (70 proc.), ale potrafią zrezygnować z wejścia mini-jack (jedynie 46 proc. chce takie rozwiązanie). Konsumenci najchętniej korzystaliby ze smartfona zrobionego z aluminium (29 proc.) lub szkła (19 proc.).
Fani Apple, którzy od lat korzystają z iPhone’ów, mają powód do zadowolenia. W końcu doczekali się wprowadzenia opcji, która raz na zawsze pozwoli rozwiązać pewien drobny, ale irytujący problem. Chodzi o możliwość zmiany adresu e-mail w koncie Apple.
Organizacja – zrzeszająca m.in. Amazon, Google, LG, IBM, czy Samsunga – nie chce obowiązkowych aplikacji w smartfonach Polaków. Zwróciła się właśnie w tej sprawie do resortu spraw wewnętrznych i administracji.
Najnowsze modele smartfonów z logo nadgryzionego jabłka dopiero miały premierę, a już okazuje się, że sprzęt ma feler. Chodzi o aparat w modelu 14 Pro, który – jak zachwalało Apple – doczekał wielu ulepszeń względem poprzedników.
Ponad 20 mln Polaków ma zainstalowane aplikacje Youtube i Google, królują też apki banków. Ale przebicie się na ekran telefonu to dziś nie lada sztuka.
Już 7 września wyczekiwana przez fanów marki Apple premiera nowej serii urządzeń. Na corocznym wydarzeniu w Steve Jobs Theater koncern zaprezentuje najnowsze sprzęty – słuchawki, smartwatche i smartfony.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Badania na rzecz innowacyjności w sektorze bezpieczeństwa i obronności państwa oraz wdrożenie wyników prac naukowych na rzecz bezpieczeństwa technologicznego – to cel współpracy Sieci Badawczej Łukasiewicz i Służby Kontrwywiadu Wojskowego.
NEO — robot, który może pomagać w pracach domowych niezależnie od tego, czy użytkownik jest w domu, czy nie — ma być dostępny na rynku już w 2025 roku. Humanoidy wchodzą do domów, fabryk i magazynów.
Wiele aktualnie sprzedawanych sprzętów łatwiej wyrzucić niż naprawić. Unia Europejska chce temu przeciwdziałać dzięki dyrektywie o prawie konsumentów do naprawy towaru. Aktualnie trwają konsultacje przed wdrożeniem jej do polskiego prawa.
Jaki jest stan prac nad generatywną sztuczną inteligencją?
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
Specyfika wojny za naszą wschodnią granicą sprawia, że Ukraińcy stali się ekspertami w zakresie technologii dronowych. A teraz budują unikatowe kompetencje w wykorzystaniu AI. Boty mają pomóc im w walce.
Operatorzy logistyczni stawiają na wyścigi automaty paczkowe, są one coraz bardziej potrzebne w przesyłkach między konsumentami.
Specjalny sklep został uruchomiony w Warszawie, niedaleko Teatru Wielkiego. Firma realizuje plan ponad 1 tys. otwarć rocznie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas