Jakich smartfonów szukają Polacy? Duże zaskoczenie

Nie przekątna ekranu, wygląd urządzenia, jego wielkość, kolor, czy waga, ani nawet marka producenta decydują o tym, jaki smartfon zostanie wybrany.

Publikacja: 21.07.2022 09:59

Jakich smartfonów szukają Polacy? Duże zaskoczenie

Foto: Adobe Stock

Jak się okazuje, z najnowszych badań dla użytkowników nad Wisłą kluczowy jest czas pracy baterii. Ta cecha telefonu jest istotna dla 73 proc. respondentów i jest ona ważniejsza niż cena aparatu (72 proc.). Ankietę wśród tysiąca Polaków przeprowadziła firma ARC na zlecenie chińskiej marki Oppo.

Producent smartfonów pytał klientów, na co zwracają uwagę przy wyborze produktu. Okazuje się, że – poza pojemnością baterii i ceną – liczy się wydajność urządzenia (na pamięć RAM, procesor, itp. wskazuje 65 proc. badanych), jakość aparatu fotograficznego (61 proc.) czy system operacyjny (46 proc.). Respondenci nie są jednak zupełnie nieczuli na wygląd smartfona, który chcą kupić. Dla ponad dwóch trzecich z nich design i ergonomia telefonu ma znacznie. Ale, co ciekawe, zwracają bardziej uwagę na wygląd smartfona z przodu, niż na jego tył. Jak podaje Oppo, polscy użytkownicy nie wyobrażają sobie smartfona bez diody powiadomień (70 proc.), ale potrafią zrezygnować z wejścia mini-jack (jedynie 46 proc. chce takie rozwiązanie). Konsumenci najchętniej korzystaliby ze smartfona zrobionego z aluminium (29 proc.) lub szkła (19 proc.).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Smartfony
Dobra wiadomość dla posiadaczy konta Apple. Zniknie drobny, ale irytujący problem
Smartfony
Technologiczni giganci przeciwni rządowym apkom w smartfonach
Smartfony
Nowy iPhone 14 już do naprawy. Drgania i dziwne dźwięki
Smartfony
Trudna wojna o ekrany smartfonów. Z których aplikacji korzystają Polacy?
Smartfony
Nadciąga iPhone 14. Przecieki odnośnie do kluczowego wydarzenia Apple
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10