Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudna wojna o ekrany smartfonów. Z których aplikacji korzystają Polacy?

Ponad 20 mln Polaków ma zainstalowane aplikacje Youtube i Google, królują też apki banków. Ale przebicie się na ekran telefonu to dziś nie lada sztuka.

Publikacja: 12.09.2022 15:25

Rynek aplikacji rozgrzany jest do czerwoności – jak podaje Statista przychody z tego typu mobilnego

Rynek aplikacji rozgrzany jest do czerwoności – jak podaje Statista przychody z tego typu mobilnego oprogramowania sięgną globalnie w br. niemal 44 mld dol. Do 2026 r. mają rosnąć o 10 proc. rocznie.

Foto: shutterstock

Aplikacje ściągamy na potęgę. Wydajemy coraz więcej na subskrypcje i mikroopłaty. Ufamy im również coraz bardziej, o czym świadczy fakt, że na swoich smartfonach instalujemy coraz chętniej produkty bankowe i medyczne. Eksperci wskazują, że przez ostatni rok na całym świecie pobrano ponad 130 mld różnych aplikacji mobilnych. Badania pokazują, że w ostatnich kilkudziesięciu miesiącach tempo wzrostu na rynku apek mobilnych rosło wręcz wykładniczo, co było m.in. efektem pandemii, która zatrzymała nas w domu. W tym okresie – poszukując rozrywki – na potęgę instalowaliśmy gry, platformy streamingowe czy programy ułatwiające zakupy lub zamówienie jedzenia.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Smartfony
Dobra wiadomość dla posiadaczy konta Apple. Zniknie drobny, ale irytujący problem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Smartfony
Technologiczni giganci przeciwni rządowym apkom w smartfonach
Smartfony
Nowy iPhone 14 już do naprawy. Drgania i dziwne dźwięki
Smartfony
Nadciąga iPhone 14. Przecieki odnośnie do kluczowego wydarzenia Apple
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Smartfony
Jakich smartfonów szukają Polacy? Duże zaskoczenie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama