W gorącym okresie przedświątecznych zakupów konsumentom coraz częściej pomaga sztuczna inteligencja. ChatGPT, Gemini i podobne narzędzia błyskawicznie podsuwają produkty dopasowane do preferencji użytkownika. Co ta zmiana oznacza dla kupujących i marek?
Cyberpośrednik zakupowy staje się faktem
W trendach zakupowych coraz mocniej widać wpływ algorytmów sztucznej inteligencji. AI staje się nie tylko pośrednikiem wyszukiwania produktów i usług, ale wyznacznikiem nowych trendów i zachowań zakupowych.
– Sztuczna inteligencja w konsumpcji jest nowym aktorem kulturowym, który wpływa na to, jak myślimy, wybieramy i opowiadamy sobie świat poprzez rzeczy – wyjaśnia na łamach portalu dlahandlu.pl dr Ada Florentyna Pawlak z Uniwersytetu SWPS w Warszawie.
Czytaj więcej
Czy używany przedmiot może być atrakcyjnym prezentem świątecznym? Postanowili to sprawdzić przeds...
Ekspertka zaznacza, że algorytmy AI stają się nowoczesnym pośrednikiem zakupów. Bardzo dobrze znają intencje konsumentów i ich preferencje. Pełnią też funkcję „reduktora nadmiaru”. Porządkują nadmiar informacji i produktów, który może użytkownika przytłaczać.