Reklama
Rozwiń

Gry nakręcają rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość

Technologie AR i VR są najczęściej wykorzystywane w branży rozrywki. To wielka nadzieja wartego 130 mld dol. rocznie globalnego rynku gier komputerowych.

Publikacja: 12.02.2019 09:47

Wirtualna gra w tenisa z wykorzystaniem gogli Oculus Quest

Wirtualna gra w tenisa z wykorzystaniem gogli Oculus Quest

Foto: Bloomberg

Na razie prym wiodą produkcje na smartfony, komputery PC i konsole. Ale na popularności zyskuje też segment AR i VR. Eksperci są zgodni: czasy świetności dopiero przed nim.

– Bardzo wyraźny był dwa lata temu entuzjazm rodzimych twórców gier, którym wydawało się, że za chwilę będą mogli produkować epickie gry RPG lub pełne akcji strzelaniny na VR – mówi Łukasz Mach, szef marketingu studia Klabater. To były nadzieje trochę na wyrost, ale pojawiły się ciekawe tytuły jak „Regenesis”, a nawet przygotowane z rozmachem aplikacje edukacyjne jak „Chernobyl VR Project”, czyli wirtualna wycieczka po Czarnobylu i Prypeci przeznaczona na urządzenia VR, takie jak Oculus, PlayStation VR, HTC Vive oraz mobilne, jak Samsung Gear VR.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Technologie
AI Elona Muska w amoku. Grok obraża Muska, X i sam siebie
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Materiał Promocyjny
Tak zaawansowane technologie pomogły Andrzejowi Draganowi w stworzeniu futurystycznego teledysku Quebonafide
Technologie
Ten koncern obiecuje 3 tys. km zasięgu po 5 minutach ładowania. Nowa era baterii?
Technologie
Sztuczna inteligencja poprowadziła biznes. Zaskaujący wynik eksperymentu
Technologie
Rewolucja w elektronice. Powstał chip zaprojektowany technologią kwantową
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama