Gry nakręcają rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość

Technologie AR i VR są najczęściej wykorzystywane w branży rozrywki. To wielka nadzieja wartego 130 mld dol. rocznie globalnego rynku gier komputerowych.

Publikacja: 12.02.2019 09:47

Wirtualna gra w tenisa z wykorzystaniem gogli Oculus Quest

Wirtualna gra w tenisa z wykorzystaniem gogli Oculus Quest

Foto: Bloomberg

Na razie prym wiodą produkcje na smartfony, komputery PC i konsole. Ale na popularności zyskuje też segment AR i VR. Eksperci są zgodni: czasy świetności dopiero przed nim.

– Bardzo wyraźny był dwa lata temu entuzjazm rodzimych twórców gier, którym wydawało się, że za chwilę będą mogli produkować epickie gry RPG lub pełne akcji strzelaniny na VR – mówi Łukasz Mach, szef marketingu studia Klabater. To były nadzieje trochę na wyrost, ale pojawiły się ciekawe tytuły jak „Regenesis”, a nawet przygotowane z rozmachem aplikacje edukacyjne jak „Chernobyl VR Project”, czyli wirtualna wycieczka po Czarnobylu i Prypeci przeznaczona na urządzenia VR, takie jak Oculus, PlayStation VR, HTC Vive oraz mobilne, jak Samsung Gear VR.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Technologie
Humanoidy wejdą do domów w 2025 roku. Ten sprząta, ale potrafi też prać i zrobić kawę
Technologie
Ukraińcy szkolą sztuczną inteligencję filmami z wojny. Wyrastają na potęgę
Technologie
Paliwo przyszłości kryje się pod Ziemią. Przełomowe znalezisko w Europie
Technologie
Pierwsza na świecie kamera AI wykrywa pijanych kierowców. Alkomat nie jest potrzebny?
Technologie
Chiny mają już drony z laserami. Promień tnie metal i zniszczy cały oddział wojska
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10