Gry nakręcają rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość

Technologie AR i VR są najczęściej wykorzystywane w branży rozrywki. To wielka nadzieja wartego 130 mld dol. rocznie globalnego rynku gier komputerowych.

Publikacja: 12.02.2019 09:47

Wirtualna gra w tenisa z wykorzystaniem gogli Oculus Quest

Wirtualna gra w tenisa z wykorzystaniem gogli Oculus Quest

Foto: Bloomberg

Na razie prym wiodą produkcje na smartfony, komputery PC i konsole. Ale na popularności zyskuje też segment AR i VR. Eksperci są zgodni: czasy świetności dopiero przed nim.

– Bardzo wyraźny był dwa lata temu entuzjazm rodzimych twórców gier, którym wydawało się, że za chwilę będą mogli produkować epickie gry RPG lub pełne akcji strzelaniny na VR – mówi Łukasz Mach, szef marketingu studia Klabater. To były nadzieje trochę na wyrost, ale pojawiły się ciekawe tytuły jak „Regenesis”, a nawet przygotowane z rozmachem aplikacje edukacyjne jak „Chernobyl VR Project”, czyli wirtualna wycieczka po Czarnobylu i Prypeci przeznaczona na urządzenia VR, takie jak Oculus, PlayStation VR, HTC Vive oraz mobilne, jak Samsung Gear VR.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Technologie
Powstała pierwsza szkoła dla... robotów. Humanoidy zastąpią ludzi w pracy i w domu
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Technologie
Humanoidy pojawią się na „igrzyskach”. To rewolucja w sporcie
Technologie
Ten projekt ma dać ludziom długowieczność. Zaskakująca inwestycja twórcy ChatGPT
Technologie
Brytyjscy chirurdzy korzystają z usług polskiego start-upu. Ma nowatorską technologię
Technologie
Życie ma być łatwiejsze. Ten asystent AI sam zarezerwuje nocleg czy zrobi zakupy