Reklama

Korespondencja ze Sztokholmu. Autobusy bez kierowcy, za to z napędem 5G

Ericsson, jeden z największych dostawców infrastruktury dla sieci telekomunikacyjnych, prowadzi prace badawczo-rozwojowe z wykorzystaniem sieci 5G w transporcie. Testuje flotę autonomicznych autobusów, które mają zmienić komunikację publiczną.

Publikacja: 24.12.2019 08:49

Korespondencja ze Sztokholmu. Autobusy bez kierowcy, za to z napędem 5G

Foto: mat. pras.

Testy autonomicznych pojazdów trwają od 2018 r., a ich zakończenie planowane jest na 2025 r. Przez ten czas sporo się zmieni w funkcjonowaniu niedużych, pozbawionych kabin kierowcy, busów. Te mieszczące około dziesięciu osób pojazdy przemierzają obecnie trasę o długości około 3 km. Obejmuje ona najważniejsze punkty, takie jak budynki mieszkalne, sklep czy szkoła podstawowa.

Niewielka liczba pasażerów wynika nie tylko z pewnych ograniczeń technicznych, ale jest też podyktowana faktem, że docelowo autobusy nie będą zastępowały tradycyjnej komunikacji miejskiej – tłumaczy David Erixon, rzecznik Nobina, firmy, z którą Ericsson rozwija ten projekt. – Mają służyć ludziom do przemieszczania się na niewielkie odległości. Dzięki temu zamiast przejechać 2 kilometry autem, zdecydują się na elektryczny i autonomiczny pojazd, będący lepszą alternatywą pod kątem ochrony środowiska.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
AI pokonała najlepszych programistów. To przełom na miarę przegranej Kasparowa
Technologie
Latające samochody w płomieniach. Pierwszy taki wypadek w historii
Technologie
Przełom w medycynie. AI zbada i wykryje choroby dekadę przed ich wystąpieniem
Technologie
Twórca ChatGPT wchodzi w nowy biznes przyszłości. Rzuca wyzwanie Muskowi
Technologie
Jak planować karierę w erze AI? Szef OpenAI: Ten zawód oprze się automatyzacji
Reklama
Reklama