Reklama
Rozwiń

Korespondencja ze Sztokholmu. Autobusy bez kierowcy, za to z napędem 5G

Ericsson, jeden z największych dostawców infrastruktury dla sieci telekomunikacyjnych, prowadzi prace badawczo-rozwojowe z wykorzystaniem sieci 5G w transporcie. Testuje flotę autonomicznych autobusów, które mają zmienić komunikację publiczną.

Publikacja: 24.12.2019 08:49

Korespondencja ze Sztokholmu. Autobusy bez kierowcy, za to z napędem 5G

Foto: mat. pras.

Testy autonomicznych pojazdów trwają od 2018 r., a ich zakończenie planowane jest na 2025 r. Przez ten czas sporo się zmieni w funkcjonowaniu niedużych, pozbawionych kabin kierowcy, busów. Te mieszczące około dziesięciu osób pojazdy przemierzają obecnie trasę o długości około 3 km. Obejmuje ona najważniejsze punkty, takie jak budynki mieszkalne, sklep czy szkoła podstawowa.

Niewielka liczba pasażerów wynika nie tylko z pewnych ograniczeń technicznych, ale jest też podyktowana faktem, że docelowo autobusy nie będą zastępowały tradycyjnej komunikacji miejskiej – tłumaczy David Erixon, rzecznik Nobina, firmy, z którą Ericsson rozwija ten projekt. – Mają służyć ludziom do przemieszczania się na niewielkie odległości. Dzięki temu zamiast przejechać 2 kilometry autem, zdecydują się na elektryczny i autonomiczny pojazd, będący lepszą alternatywą pod kątem ochrony środowiska.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Technologie
Sztuczna inteligencja poprowadziła biznes. Zaskaujący wynik eksperymentu
Technologie
Rewolucja w elektronice. Powstał chip zaprojektowany technologią kwantową
Technologie
Boty, fałszywe zespoły i gigantyczne straty. Nowy przekręt na Spotify
Technologie
AI i kwanty łamią tajemnice reaktorów jądrowych. Przełom z USA
Technologie
W kosmos poleciał jako pierwszy Polak. Wróciło zainteresowanie Mirosławem Hermaszewskim