Chatboty lubią osoby wstydliwe

Tylko co trzeci Polak zna znaczenie słowa „chatbot”, a tylko połowa tych osób miała w ogóle do czynienia z tą technologią – wynika z danych, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Publikacja: 15.12.2019 20:40

Chatboty lubią osoby wstydliwe

Foto: Luke MacGregor/Bloomberg

Z chatbotów najczęściej korzystamy podczas zakupów online i przy zgłaszaniu reklamacji. Badania Symetrii UX, firmy specjalizującej się w projektowaniu doświadczeń użytkownika, wskazują, że świadomość istnienia tej klasy wirtualnych asystentów wciąż jest w społeczeństwie niska. Ze słowem „chatbot” spotkało się bowiem 34 proc. respondentów, z których 53 proc. weszło w jakąkolwiek interakcję z takim oprogramowaniem.

CZYTAJ TAKŻE: Chatbot pierwszego kontaktu. Czy interniści będą potrzebni?

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Technologie
AI spowoduje wkrótce masowe bezrobocie. W tych dziedzinach będzie to prawdziwa apokalipsa
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Technologie
Podróże naziemne będą szybsze niż podróże samolotem. Przełamano kluczową przeszkodę
Technologie
Amerykańskie big techy mogą tracić w Europie. UE walczy o suwerenność
Technologie
Inwazja niemieckich humanoidów? Elon Musk ma powody do obaw
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Technologie
„Oko Chin”. Imponująca technologia szpiegowska
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont