Chatbot sztucznej inteligencji ChatGPT wstrząsnął nauczycielami od czasu jego listopadowej premiery. Szkoły publiczne w Nowym Jorku zakazały go w swoich sieciach i urządzeniach szkolnych, a profesorowie zmieniają programy nauczania, aby uniemożliwić uczniom korzystanie z niego do odrabiania lekcji. Twórca chatbota, OpenAI, zaprezentował nawet narzędzie do wykrywania tekstu generowanego przez sztuczną inteligencję, aby zapobiec nadużyciom i np. korzystaniu na egzaminach.
- Nie słyszę, aby nauczyciele matematyki wyrażali zaniepokojenie – mówi w rozmowie z „The Wall Street Journal” Paul von Hippel, profesor na University of Texas, który bada naukę o danych i statystykę oraz napisał esej o matematycznych ograniczeniach ChatGPT. - Nie jestem pewien, czy jest to w ogóle przydatne dla matematyki, co wydaje się dziwne, ponieważ matematyka była pierwszą dziedziną, w której użyto urządzeń komputerowych.