Aktualizacja: 14.05.2025 17:25 Publikacja: 02.11.2023 14:29
Scarlett Johansson ma dość sztucznej inteligencji. Na zdjęciu aktorka na konwencji Partii Demokratycznej w USA
Foto: Bloomberg
Wygenerowana przez sztuczną inteligencję wersja głosu Scarlett Johansson pojawiła się w reklamie internetowej bez jej zgody. Z raportu branżowego magazynu Variety wynika, że Scarlett Johansson podejmuje kroki prawne przeciwko twórcy aplikacji używającej sztucznej inteligencji za wykorzystanie jej nazwiska i podobizny w reklamie. Dotyczyła ona edytora obrazów AI o nazwie Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar i zawierała wygenerowaną przez sztuczną inteligencję wersję głosu Johansson. Półminutowa reklama pokazała Johansson za kulisami kręcenia filmu „Czarna Wdowa”, gdzie faktycznie mówi: „Co słychać chłopaki? Tu Scarlett i chcę, żebyście poszli ze mną”. Potem jednak w reklamie pojawia się też głos wygenerowany przez sztuczną inteligencję: „To nie ogranicza się tylko do awatarów. Możesz także tworzyć obrazy z tekstami, a nawet filmy AI. Myślę, że nie powinieneś tego przegapić" – mówi jej głosem.
Zajęcia z zastosowania AI w biznesie biły rekordy popularności. Pokazały, że również w sektorze MSP jest otwarto...
To drewno jest odporne na ogień, wodę i szkodniki oraz dziesięciokrotnie twardsze od stali. Amerykańska firma mo...
Tańsze bilety i większy komfort. Zamiast „rur ze skrzydłami”, konstrukcji od 100 lat stanowiącej podstawę lotnic...
Technologia, powszechnie kojarzona z siedzącym trybem życia, zachęca do aktywności – dowodzą polscy naukowcy.
Może być podczepiony pod śmigłowiec lub zrzucony z samolotu, jeździć po trudnym terenie, a np. pod ostrzałem por...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas