Aktualizacja: 10.05.2025 03:24 Publikacja: 02.11.2023 14:29
Scarlett Johansson ma dość sztucznej inteligencji. Na zdjęciu aktorka na konwencji Partii Demokratycznej w USA
Foto: Bloomberg
Wygenerowana przez sztuczną inteligencję wersja głosu Scarlett Johansson pojawiła się w reklamie internetowej bez jej zgody. Z raportu branżowego magazynu Variety wynika, że Scarlett Johansson podejmuje kroki prawne przeciwko twórcy aplikacji używającej sztucznej inteligencji za wykorzystanie jej nazwiska i podobizny w reklamie. Dotyczyła ona edytora obrazów AI o nazwie Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar i zawierała wygenerowaną przez sztuczną inteligencję wersję głosu Johansson. Półminutowa reklama pokazała Johansson za kulisami kręcenia filmu „Czarna Wdowa”, gdzie faktycznie mówi: „Co słychać chłopaki? Tu Scarlett i chcę, żebyście poszli ze mną”. Potem jednak w reklamie pojawia się też głos wygenerowany przez sztuczną inteligencję: „To nie ogranicza się tylko do awatarów. Możesz także tworzyć obrazy z tekstami, a nawet filmy AI. Myślę, że nie powinieneś tego przegapić" – mówi jej głosem.
Dynamiczny rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może doprowadzić świat do energetycznego kryzysu. Wykorzys...
Zrozumienie „języka” zwierząt od wieków było jednym z marzeń ludzkości. Dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji...
Chiny ostro wzięły się za urzeczywistnianie wizji dominacji na morzach i oceanach, a krokiem w tym kierunku ma b...
Elektryczne samochody nikogo już nie dziwią, pojawiają się pierwsze elektryczne samoloty, ale wielki statek pasa...
To, co dotąd było kulą u nogi rozwoju innowacji w Polsce, ma stać się świetnie działającym trybikiem – taki jest...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas